آفت های کشاورزی تا سال آینده با روبات ها ریشه کن می گردد ، فرصتی هیجان انگیز برای کشاورزان

به گزارش مجله هاستفا، محققان مرکز کشاورزی بریتانیا روباتی طراحی کردند که می تواند آفت های مزارع کشاورزی را از بین برده و محصولات آن ها را افزایش دهد.

آفت های کشاورزی تا سال آینده با روبات ها ریشه کن می گردد ، فرصتی هیجان انگیز برای کشاورزان

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، لیسه ها (حلزون های بدون صدف) آفت هایی هستند که ضرر زیادی را روی دست کشاورزان می گذارند و موجب کاهش محصولات کشاورزی می شوند؛ یعنی یا محصولات را از بین می برند یا باعث کم شدن کیفیت آن ها می شوند. معمولا کشاورزان از فسفات آهن یا متالدهید برای از بین بردن لیسه ها استفاده می نمایند که به شدت به محیط زیست آسیب می زنند و تعیین نیست که آینده استفاده طولانی مدت از این مواد چه تبعاتی خواهد داشت.

از این رو، محققان مرکز نوآوری کشاورزی در بریتانیا، روباتی را با نام اسلاگ بات طراحی نموده اند که با استفاده از فناوری اسپری دقیق برای کنترل آفات، جایگزین بسیار مناسبی برای روش های کنونی است. محققان برای ساخت این روبات با شرکت اسمال روبات که سازنده هوش مصنوعی است، همکاری نموده اند و امیدوارند که تا تابستان 2021 این روبات را راهی مزارع کشاورزی نمایند.

به گفته آن ها، این پروژه فرایند کشاورزی و آفت کشی را تغییر خواهد داد و تقاضا برای این بازار را پر خواهد نمود و فرصتی هیجان انگیز را در اختیار کشاورزان قرار خواهد داد تا از راب کش های زیستی در محصولات زراعی خود استفاده نمایند که برای محیط زیست بی ضرر است.

بن اسکات-رابینسون، بنیانگذار شرکت اسمال روبات، شرح می دهد که چگونه این روبات خودمختار پتانسیل بسیار خوبی برای کشاورزی در سرتاسر دنیا را دارد و با کاهش آسیب های ناشی از آفت کش ها، بازدهی را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد.

وی می گوید: لیسه ها یکی از چالش های وحشتناک برای کشاورزان به شمار می رود. آن ها محصولات نرسیده را هدف قرار می دهند و مانع رشد درست آن ها می شوند. از طرفی از بین بردن آن ها نیز چالش برانگیز است، زیرا آب و محیط زیست تحت تاثیر مواد شیمیایی قرار می گیرند و به همین دلیل کشاورزان همواره به دنبال یک روش جایگزین مقرون به صرفه برای این مشکل بوده و هستند.

محققان هم اکنون در حال نقشه بردازی از آلودگی های ناشی از لیسه ها هستند تا بتوانند فاز اولیه این پروژه را که در آن از هوش مصنوعی برای شناسایی لیسه ها استفاده می گردد، به سرانجام برسانند. فاز دوم آن نیز به کار دریافت سیستم های شناسایی لیسه با یاری فناوری روباتیک شرکت اسمال روبات است که در این فاز فرآیند تصویربرداری فراطیفی پیاده سازی می گردد و هوش مصنوعی وارد فاز عملی می گردد تا به صورت خودمختار لیسه ها را روی محصولات شناسایی کند. تصویربرداری متحرک از لیسه ها و مواد سطح زمین در شرایط گلخانه از پاییز سال جاری شروع می گردد. در مرحله آخر نیز توسعه اسپری دقیق آفت کش های زیستی عملی می گردد که در این مرحله روبات وارد عمل می گردد.

محققان می گویند: روبات های ما تراکتور های آینده خواهند بود و با ادغام تمامی مراحل کشاورزی تمامی وظایف کشاورزان را به عهده خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3806

به "آفت های کشاورزی تا سال آینده با روبات ها ریشه کن می گردد ، فرصتی هیجان انگیز برای کشاورزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آفت های کشاورزی تا سال آینده با روبات ها ریشه کن می گردد ، فرصتی هیجان انگیز برای کشاورزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید