آژانس قصد ایران برای غنی سازی 60 درصدی را تایید کرد

به گزارش مجله هاستفا، آسوشیتدپرس مدعی شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید نموده است که ایران قصد بالا بردن غنی سازی اورانیوم خود را دارد.

آژانس قصد ایران برای غنی سازی 60 درصدی را تایید کرد

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه شنبه در توییتی مدعی شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید نموده است که ایران میخواهد به غنی سازی 60 درصدی اورانیوم بپردازد.

سید عباس عراقچی نیز که برای ادامه تبادل نظر ها و نشست کمیسیون مشترک برجام امروز به وین سفر نموده است از شروع غنی سازی 60 درصد اورانیوم در کشور اطلاع داد و در نامه ای به رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام نموده است که ایران غنی سازی 60 درصدی را شروع می نماید.

عراقچی همچنین گفت: یک هزار سانتریفیوژ دیگر با 50 درصد ظرفیت بیشتر به ماشین های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین های صدمه دیده، اضافه می گردد.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی واقع در وین روز سه شنبه در واکنش به غنی سازی 60 درصدی ایران در توییتی نوشت: کسانی که اقدام خرابکارانه علیه تاسیسات هسته ای نطنز را انجام دادند احتمالا می خواستند که فرایند احیای برجام را به تعویق بیاندازند. آن ها احتمال عوارض جانبی چشمگیر آن را دست کم گرفته اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: فرارو
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7529

به "آژانس قصد ایران برای غنی سازی 60 درصدی را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژانس قصد ایران برای غنی سازی 60 درصدی را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید