اتاق ایران، اجازه نمی دهیم آبروی فعالان مالی بازیچه موج سواران گردد

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران - محمدرضا رمضانی در واکنش به ادعاهای خلاف واقع دبیر سابق اتاق مشترک ایران و عراق، علیه اتاق های بازرگانی کشور گفت: اجازه نمی دهیم آبروی فعالان مالی بازیچه موج سواران گردد. او همچنین با اشاره به بندهای 6 و 7 ماده 5 آیین نامه تشکیل و نحوه فعالیت هیات نمایندگان اتاق ایران و اتاق های شهرستان، شائبه مطرح شده درباره سوءاستفاده از کارت بازرگانی در انتخابات اتاق ها را رد کرد.

اتاق ایران، اجازه نمی دهیم آبروی فعالان مالی بازیچه موج سواران گردد

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در واکنش به مصاحبه دبیر سابق اتاق ایران و عراق ضمن خلاف واقع و غیرحرفه ای دانستن ادعاهای وی در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران گفت: گفته های امثال آقای حمیدرضا حسینی آنالیز شده است و قویا تکذیب می گردد.

محمدرضا رمضانی با اشاره صندلی اتاق های بازرگانی به عنوان مشاور سه قوه در زمینه مسائل مالی تاکید نمود که اتاق های بازرگانی در سراسر کشور به عنوان نمایندگان بخش خصوصی حافظ منافع همه ذی نفعان خود هستند و در این جهت بر حفظ تعامل مستمر و سازنده با تمامی دستگاه ها برای رسیدن به اهداف قانونی خود اصرار دارند و اجازه نخواهند داد بعضی افراد با ادعاهای کذب و صرفا با موج سواری خبری موجب تشویش اذهان عمومی شوند.

او تاکید نمود: به منظور صیانت از حقوق اعضای اتاق های بازرگانی سراسر کشور، اقدامات مربوط به ادعاهای ایشان به وسیله مجاری قانونی نیز مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

رمضانی در ادامه گفت: اتاق های بازرگانی در سراسر کشور وظایفی را به عهده دارند که یکی از آن ها تعامل و همکاری با سازمان ها و نهادهای نظارتی و حاکمیتی است. بر این اساس، اتاق ایران همکاری بسیار نزدیکی با سازمان بازرسی کل کشور داشته و در همکاری متقابل، همیشه اطلاعات مورد نظر این سازمان در اختیار بازرسان قرار گرفته است و از نظرات ارشادی آن ها بهره مند شده است.

دبیرکل اتاق ایران با اشاره به بندهای 6 و 7 ماده 5 آیین نامه تشکیل و نحوه فعالیت هیات نمایندگان اتاق ایران و اتاق های شهرستان، شائبه مطرح شده درباره سوءاستفاده از کارت بازرگانی اتاق های بازرگانی در انتخابات اتاق ها را رد کرد و گفت: اصولا ملاک عمل برای انتخاب شدن و انتخاب کردن در انتخابات اتاق های بازرگانی، دارابودن کارت عضویت معتبر است و کارت بازرگانی در این خصوص هیچگونه کارکردی ندارد.

طبق گفته او، همچنین شورای عالی نظارت بر اتاق ایران، براساس مصوبه مورخ 27 / 11/ 1397 حداقل سابقه عضویت تا روز انتخابات برای رأی دهندگان دارای کارت عضویت حقیقی را هجده ماه در نظر گرفته است. لذا انتخابات اتاق های بازرگانی، با نظارت کامل انجمن نظارت بر انتخابات متشکل از نمایندگان اتاق ایران و وزارت صنعت برگزار شده است؛ انجمن مذکور با رصد دقیق و احراز شرایط رأی دهندگان و کاندیداهای عضویت در هیأت نمایندگان و سختگیری و آنالیز دقیق اسناد و مدارک، این انتخابات را برگزار نموده که این موضوع به تأیید شورای عالی نظارت نیز رسیده است. بنابراین، صرف نظر از عدم احتیاج به کارت بازرگانی در انتخابات اتاق های بازرگانی سراسر کشور، اصولا امکان صدور کارت برای بالابردن تعداد رأی دهندگان با عنایت به شرط سابقه، غیرممکن است.

رمضانی مسائل مطرح شده در زمینه تمدید کارت بازرگانی بعضی اعضا بدون اطلاع آن ها با هدف استفاده در فرایند انتخابات را هم رد کرد و گفت: در فرایند تمدید کارت ها نیز به اندازه فرایند صدور سخت گیرهای قانونی وجود دارد و امکان تمدید بدون اطلاع و درخواست فرد، اساساً وجود ندارد؛ ضمن اینکه برای تمدید این کارت ها اخذ مفاصا حسابهای مالیاتی، تامین اجتماعی و گمرکات کشور نیز لازم است.

رمضانی پاک شدن اطلاعات دیتابیس های کارت بازرگانی را نیز تکذیب کرد و مشکل فنی ایجاد شده را فقط متوجه سیستم مکاتبات اتاق ایران دانست و گفت: اطلاعات کارت های بازرگانی در دیتابیس و سروری جداگانه ذخیره می گردد که از امنیت بالایی برخوردار است و همزمان تحت نظارت وزارت صمت نیز واقع شده است و این ادعا کذب محض است.

رمضانی همچنین در خصوص صندلی اتاق بازرگانی به عنوان نماینده فعالان مالی کشور گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به عنوان مجلس بخش خصوصی و تشکلِ تشکل ها شناخته می گردد و هرگونه ایجاد شائبه در خصوص صندلی اتاق های بازرگانی، تنها با هدف تخریب وجهه بخش خصوصی واقعی مطرح شده و در نهایت به تضعیف صندلی اقتصاد غیردولتی منجر خواهد شد.

به گفته رمضانی، قریب به اتفاق فعالان مالی در شرایط سخت مالی حاضر، با نهایت صداقت و شرافت در حال خدمت به کشور بوده و ادعاهای مطرح شده توسط بعضی از افراد که بدون آگاهی از فرایندها و صرفا بر اساس نیات شخصی و اهداف مغرضانه اظهار نظر می نمایند خارج از انصاف و شرافت حرفه ای و اخلاق کسب و کار است.

وی در خاتمه تاکید نمود: اتاق ایران ضمن قدردانی از نهادهای نظارتی برای همکاری های مستمر و نیز پوزش از فعالان مالی کشور که بی رحمانه مورد هجمه قرار می گیرند، گفت: اتاق ایران حق پیگرد قانونی و قضایی در خصوص افرادی که ادعای کذب در خصوص فعالیت اتاق های بازرگانی دارند را برای خود محفوظ می داند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5686

به "اتاق ایران، اجازه نمی دهیم آبروی فعالان مالی بازیچه موج سواران گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق ایران، اجازه نمی دهیم آبروی فعالان مالی بازیچه موج سواران گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید