احداث سد بختیاری، ایجاد سیل بند و کانال سیلاب بر و لایروبی رودخانه های استان از اقدامات ضروری برای مهار سیلاب های احتمالی است

به گزارش مجله هاستفا، خبرگزاری خبرنگاران-استاندار خوزستان گفت: احداث سد بختیاری در منطقه ها بالادست، لایروبی رودخانه ها و بعلاوه سیل بند های روستایی و ویژه مراکز مالی مهم و هم ایجاد یکسری کانالهای سیلاب بر برای انحراف آب به هورها و کانال های ریزگرد و حفاظت از تاسیسات حیاتی از اقدامات ضروری برای مهار سیلاب های احتمالی است.

احداث سد بختیاری، ایجاد سیل بند و کانال سیلاب بر و لایروبی رودخانه های استان از اقدامات ضروری برای مهار سیلاب های احتمالی است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از اهواز، نشست مدیریت سیلاب و آبهای سطحی روز دوشنبه به ریاست دکتر صادق خلیلیان استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان در محل استانداری برگزار گردید.

استاندار خوزستان در انتها این نشست شرح داد: یکی از مسائل استان خوزستان از دیرباز این بود که هر چند دهه یک بار دچار سیلاب های بسیار سخت و سهمگینی می گردد و سال 98 همین مسائل و مسائل در استان خوزستان بروز کرد.

وی اضافه نمود: به همین دلیل یکسری طرح ها به صورت مجموعه ای از پروژه ها در دست مطالعه نهاده شد. از جمله این طرح ها احداث سد بختیاری در منطقه ها بالادست، لایروبی رودخانه ها و بعلاوه سیل بند های روستایی و ویژه مراکز مالی مهم و هم ایجاد یکسری کانالهای سیلاب بر برای انحراف آب به هورها و کانال های ریزگرد و حفاظت از تاسیسات حیاتی است.

خلیلیان بیان نمود: برای اجرای این طرح ها زمان بندی صورت گرفت و از دستگاه های متولی خواسته شد کارهای اضطراری را به فوریت انجام داده و کارهای بلند مدت و ساختاری را هم بر اساس اعتبارات دریافتی پیگیری کرده و انجام دهند تا در برابر سیلاب های احتمالی خوزستان ایمنی ایجاد گردد.

انتها پیغام.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8638

به "احداث سد بختیاری، ایجاد سیل بند و کانال سیلاب بر و لایروبی رودخانه های استان از اقدامات ضروری برای مهار سیلاب های احتمالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث سد بختیاری، ایجاد سیل بند و کانال سیلاب بر و لایروبی رودخانه های استان از اقدامات ضروری برای مهار سیلاب های احتمالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید