از تدوین بسته فرهنگی تربیتی برای مهر تا پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان

به گزارش مجله هاستفا، تهران (پانا) - هفته گذشته با به انتها رسیدن موضوع فوق العاده ویژه معلمان و اعلام بازگشایی مدارس همراه با آموزش ترکیبی به صورت تدریجی همراه بود.

از تدوین بسته فرهنگی تربیتی برای مهر تا پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان

ابلاغ آیین نامه اجرایی تازه مدارس، اعلام مهلت جاماندگان برای ثبت نام کتاب های درسی تا 15 شهریورماه، برگزاری زمان برگزاری آزمون جامع گروه دوم مشمولان قانون مشخص تکلیف آموزش و پرورش، واریز 730 میلیارد تومان سرانه بهداشتی به حساب مدارس، انتصاب مسئول اصلی مدرسه تلویزیونی در دوره ابتدایی و متوسطه و چگونگی انجام فعالیت های آموزشی دانش آموزان برای شرکت در المپیادهای علمی از جمله اخبار مهم این هفته به تعداد می آیند.

در اواخر هفته ای که گذشت علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پروش 2 انتصاب انجام داد؛ وی راهبری امور اجرایی و اداری معاونت پرورشی و فرهنگی را به حسن شربت دار واگذار و اسماعیل بحری زاده را به اسم مشاور وزیر منصوب کرد.

آماده شدن مدارس آسیب دیده ناشی از زلزله سی سخت برای حضور دانش آموزان، مجهز شدن کتاب های درسی به بارکدهای هوشمند و شرح سازمان پژوهش درباره درج موفقیت ایران در کنترل کرونا در کتاب مطالعات اجتماعی پایه نهم هم از دیگر اخبار هفته گذشته بود.

مشرح بعضی دیگر از اخبار این وزارتخانه را در گزارش پیش رو می خوانید:

پاسخ به چرایی کسر حقوق معلمان در مردادماه

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره موضوع کاهش حدود 200 هزار تومانی حقوق مردادماه معلمان در روزهای گذشته شرحاتی داد.

ناصر سلیمانزاده اظهار کرد: حقوق معلمی کم نشده است و حقوق این افراد بر مبنای اِشل تیرماه پرداخت شده است.

وی بعلاوه تاکید نمود پیرامون مبلغی که از حقوق معلمان کسر شده است هم در حال پیگیری هستیم تا این مبلغ واریز گردد.

سلیمانزاده اظهار داشت پیگیری های لازم هم برای برطرف ابهامات در حال اجرا است و به محض حصول، نتیجه در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد شد.

بازگشایی مدارس با 11 برنامه اجرایی؛ آموزش حضوری و مجازی است

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس و آغاز آموزش ها از اول مهرماه سخن گفت و اضافه کرد: بازگشایی مدارس با 11 برنامه اجرایی خواهد بود و آموزش به صورت ترکیبی یعنی حضوری و مجازی است.

وی بعلاوه اظهار داشت برنامه 60 روزه مبتنی برشاخص های سیاست های کلان، سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب ارائه می گردد و پرداخت فوق العاده ویژه، پاداش بازنشستگان و رتبه بندی معلمان در دستور کار است.

لازم به ذکر است ایجاد آرامش در آغاز سال تحصیلی تازه از انتظارات معقول جامعه فرهنگیان است به همین منظور یکی از مهم ترین استراتژی های سرپرست وزارت آموزش و پرورش، بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی و آغاز مهرماهی بدون دغدغه است.

سازمان استثنایی کشور مینیاتوری از نظام تعلیم و تربیت است

علیرضا کاظمی بعلاوه در هفته گذشته در جریان بازدید از سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور این سازمان را مینیاتوری از نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: باید طرحی برای شناسایی و ارائه خدمت به دانش آموزان استثنایی روستایی تهیه گردد.

آموزش حضوری که هدف اصلی پروژه مهر است به تدریج آغاز می گردد

علیرضا کمرئی در شبکه یک سیما درباره بازگشایی مدارس اظهار کرد: موضوع بازگشایی مدارس یک موضوع تاثیرگذار برای خانواده ها، دانش آموزان و معلمان است لذا باید به آن توجه ویژه ای گردد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس از مهرماه با وجود شرایط کرونایی شرحاتی داد.

تدوین یک بسته فرهنگی تربیتی جامع برای آغاز سال تحصیلی

حسن شربت دار مشاور هماهنگی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پنجمین جلسه شورای هماهنگی تشکل های دانش آموزی ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی بزرگترین رویداد فرهنگی و اجتماعی است که تمام جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد و روح تازهی را به جامعه منتقل می نماید.

وی از تدوین یک بسته فرهنگی تربیتی جامع برای آغاز سال تحصیلی اطلاع داد و گفت: صندلی و نقش تشکل های دانش آموزی در این بین موثر است امیدواریم با ارائه برنامه های مناسب به سمت بازگشایی مدارس برویم.

پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان؛ موضوعی که به خاتمه رسید

پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان که یکی از موضوعات مهم حوزه فرهنگیان و معلمان است که در هفته گذشته با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش و بعضی از معاونان این وزارتخانه آنالیز و مقرر شد پس از برطرف مغایرت احکام صادره، افزایش فوق العاده ویژه مشمولین مفاد مصوبه یاد شده، در شهریورماه سال 1400 اعمال گردد.

عمده خواسته فرهنگیان از وزیر آینده

یک کارشناس حوزه تعلیم و تربیت درباره عمده مطالبات و خواسته های جامعه فرهنگی از وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم سخن گفت و تاکید نمود این مطالبات بیشتر حقوقی است.

محمدرضا نیک نژاد، معلم با سابقه آموزش و پرورش درباره عمده مطالبات فرهنگیان از وزیر دولت سیزدهم اظهار کرد:بهبود معیشت معلمان و عدالت آموزشی؛ عمده خواسته فرهنگیان از وزیر آینده است.

اجرای طرح نهضت نصیب آموزشی یکسان در 64 شهرستان زیر شاخص لازم التوجه

محمدرضا سیفی مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش درباره چگونگی اجرای طرح نهضت نصیب آموزشی یکسان در منطقه ها لازم التوجه شرحاتی داد و به اهداف اجرای این طرح هم اشاره نمود.

وی گفت: تحقق اهداف دوره ابتدایی و استقرار کامل تربیت تمام ساحتی از جمله اهداف اجرای نهضت نصیب آموزشی یکسان در منطقه ها لاز م التوجه است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8475

به "از تدوین بسته فرهنگی تربیتی برای مهر تا پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تدوین بسته فرهنگی تربیتی برای مهر تا پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید