افزایش فشار آمریکا برای استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران: افزایش فشارهای آمریکا برای نصب سامانه تاد در کره جنوبی پس از تنش هوایی میان جنگنده های چین و هواپیمای شناسایی آمریکا انتقاد کشورهای چین کره شمالی و روسیه و همچنین بعضی مقامات سئول را به همراه داشته است.

افزایش فشار آمریکا برای استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فوربس، تهدید هواپیماهای ژاپنی و آمریکایی از سوی هواپیماهای جنگی چین باعث تشدید فشارهای آمریکای برای استقرار یک سیستم دفاعی ارتفاع بلند در آسیا به منظور مقابله با تهدیدهای احتمالی ناشی از این منطقه شده که شلیک موشک از سوی کره شمالی و احتمالا چین است.

چین، کره شمالی و اخیرا روسیه از انتشار اخباری مبنی بر نصب یک سیستم موشکی پیشرفته در خاک کره جنوبی ابراز ناراحتی نموده و همین مسئله می تواند خطر افزایش یک جنگ منطقه ای را افزایش دهد، هرچند که آمریکا اطمینان داده است این سیستم حالت دفاعی داشته و هدف آن خنثی کردن حملات موشکی به ژاپن و کره جنوبی است.

روسیه نیز هشدار داده است که نصب این سامانه با نام تاد می تواند یک رقابت تسلیحاتی در منطقه شمال شرق آسیا را با خود به همراه داشته باشد. چین نیز اعلام نموده است چنین سیستمی به سود ثبات منطقه ای یا توازن استراتژیک نیست. از سوی دیگر کره شمالی هم به جمع مخالفان نصب این سیستم پیوسته و هدف از این سامانه را حمله به این کشور خوانده است.

رئیس جمهور چین نیز در سفر خود به کره از همتای خود خواست تا درباره نصب این سامانه تجدید نظر کند. کره جنوبی از سویی به دنبال حفظ چین به عنوان بزرگترین شریک تجاری خود است و از سوی دیگر به همکاری نزدیک به آمریکا به غنوان مهمترین متحد نظامی خود احتیاج دارد. این شرایط سئول را در شرایطی بغرنج قرار داده است بخصوص که این کشور درحال حاضر دارای یک سیستم دفاع هوایی ساخت خود بوده و به اعتقاد بعضی از مقامات کره برای تضمین امنیت هوایی این کشور کافی است.

کره ممکن است با نصب این سیستم در خاک خود موافقت کند اما درصورتی که علاوه بر رایگان بودن امتیازات دیگری را نیز از آن خود سازد. با اینحال بسیاری از کارشناسان مخالف نصب این سیستم هستند. به اعتقاد یکی از محققان موسسه مطالعات خاور دور سامانه تاد برای مقابله با موشک های میان برد بالستیک با برد تا 150 کیلومتر طراحی شده است. این درحالی است که موشک های کوتاه برد کره شمالی بردی بیش از 40 کیلومتر نداشته و با توجه به اینکه در محدوده پایین حرکت می نمایند ردیاب های سامانه تاد قادر به شناسایی آن نیستند. از این رو به اعتقاد این کارشناس کره ای سئول باید در تصمیم گیری برای استقرار سامانه تاد در خاک خود محتاط تر باشد.

پ

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: تسنیم
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1499

به "افزایش فشار آمریکا برای استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فشار آمریکا برای استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید