افشای طرح مخفیانه انگلیس برای جایگزینی سامانه ترایدنت

به گزارش مجله هاستفا، پنتاگون از تعهد انگلیس برای خرید نسل جدیدی از کلاهک های هسته ای به منظور جایگزینی سامانه تسلیحات هسته ای ترایدنت پرده برداشت.

افشای طرح مخفیانه انگلیس برای جایگزینی سامانه ترایدنت

به گزارش به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، از تعهد انگلیس برای خرید نسل جدیدی از کلاهک های هسته ای به منظور جایگزینی سامانه تسلیحات هسته ای ترایدنت ساخت این کشور پرده برداشتند. احتمال می رود این طرح 31 میلیارد پوند (40 میلیارد دلار) برای انگلیس هزینه داشته باشد.

چارلز ریچارد، رئیس فرماندهی استراتژیک آمریکا هفته گذشته در جلسه استماع سنای این کشور تاکید نمود ضروری است کلاهک جدید موسوم به W93 یا Mk7 در آمریکا تهیه گردد. وی اضافه نمود این اقدام از برنامه موازی استقرار کلاهک در انگلیس حمایت می نماید که بازدارندگی هسته ای این کشور نقش بسیار مهمی در شرایط کلی دفاعی ناتو دارد.

این اظهارات چارلز ریچارد بازتابی است از سخنان الن شفر، معاون بخش فناوری و تدارکات پنتاگون که در اجلاس بازدارندگی هسته ای اوایل این ماه بیان نمود شگفت انگیز است که انگلیس روی یک کلاهک جدید کار می نماید و همزمان لندن و واشنگتن با یکدیگر گفت وگو هایی خواهند داشت و می توانند به اشتراک فناوری های خود بپردازند.

این اظهارات به دنبال بیانیه وزارت دفاع انگلیس در گزارش سالانه خود به مجلس در اواخر دسامبر مطرح شد که در آن آمده بود انگلیس بر روی جایگزینی کلاهک های هسته ای ترایدنت کار می نماید.

این وزارتخانه بیان نمود: انگلیس مناسبات دفاعی محکمی با آمریکا دارد و همچنان با سامانه موشک ترایدنت آمریکا هماهنگ عمل خواهیم کرد.

معاون حزب لیبرال دموکرات انگلیس در همین حال اقدام دولت را برای نشان دادن چراغ سبز به خرید فناوری های جدید تسلیحات هسته ای بدون هیچگونه مشورت و رایزنی محکوم کرد و آن را غیرقابل قبول دانست.

وی بیان نمود: به نظر می رسد انگلیس در دوره نخست وزیری بوریس جانسون به شدت بازیچه دست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شده و تصمیمات دفاعی مهم این کشور در آمریکا و نه در انگلیس مورد بحث و آنالیز قرار می گیرد. به نظر می رسد در دوره جانسون، در هر جهتی که ترامپ قدم می گذارد ما نیز باید در همان جهت حرکت کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2831

به "افشای طرح مخفیانه انگلیس برای جایگزینی سامانه ترایدنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای طرح مخفیانه انگلیس برای جایگزینی سامانه ترایدنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید