ایران جزو 10 تولیدکننده گازهای گلخانه ای، دچار بحران حرف زدن هستیم

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران، صدرالدین علیپور در همایش حامیان محیط زیست با رویکرد توسعه کیفیت محیط زیستی، گفت: مؤلفه های زیست محیطی به سرعت در حال تخریب است و چالش هایی را تجربه می کنیم که باعث نگرانی ماست.

ایران جزو 10 تولیدکننده گازهای گلخانه ای، دچار بحران حرف زدن هستیم

وی با اشاره به افزایش بیماری هایی نظیر سرطان و بیماری های قلبی، گفت: آلودگی هوا تبعات بسیاری به همراه دارد. این روزها شاهد انتها آمدن سن ابتلا به سرطان و بیماری قلبی هستیم و آمارها نگران کننده است.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: ما الگویی از کشورهای مختلف را پیش رو داریم و می توانیم از این الگوها استفاده کنیم. به عنوان مثال 50 سال پیش لندن در یک هفته، 8000 نفر را به دلیل مسائل زیست محیطی از دست داد؛ یا در کشور ژاپن به دلیل آلودگی بسیار گسترده هوا، حدود 50 سال پیش کیوسک های اکسیژن در خیابان ها نصب می کردند.

وی با اشاره به شرایط امروز ژاپن گفت: اما امروز به دلیل شرایط بسیار مناسب محیط زیستی، این کشور بسیاری از دستگاه های سنجش آلودگی هوا را جمع آوری می نماید زیرا دیگر نیازی به آنها ندارد.

علیپور اضافه نمود: ژاپن در همه حوزه ها با کمبود منبع روبروست اما همه این کمبودها را به فرصت تبدیل نموده است. اما کشور ما با وسعت چند برابری، منابع گوناگون و تنوع اکوسیستم، با تهدید جدی در زمینه محیط زیست روبرو است.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: ما جزو 10 کشور جهان در فراوری گازهای گلخانه ای و مصرف انرژی هستیم و این نشان می دهد ما بیش از حد به حرف و دستورالعمل اکتفا نموده ایم؛ نه عمل.

وی با انتقاد از اشتباهات متعدد در زمینه محیط زیست، گفت: آنالیز ها نشان می دهد ما از هدف اصلی که اجرا است، دور شده ایم؛ به بیان دیگر دچار بحران حرف زدن هستیم.

علیپور افزود: بحث اقتصاد سبز امروز در بسیاری از کشورها اولویت اصلی است که متکی بر حفظ منابع محیط زیست و استفاده بهینه از انرژی دارد. امروز که اساسِ اقتصاد ما، اقتصاد مقاومتی است؛ این شعار تاکید بر حفظ منابع و محیط زیست دارد.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست در ادامه توضیح داد: منابع ما در معرض بحران هستند. امروز ایران با هجوم ریزگردها، بیابان زایی، از بین رفتن منابع آب و... و. روبروست. در بعضی از استان ها، نیمی از سال با هجوم ریزگردها روبرو هستیم و به زودی با خشک شدن دریاچه ارومیه، شاهد هجوم ریزگردهای نمک خواهیم بود.

وی اظهار داشت: شهردار ونکوور کانادا که بارها به عنوان شهر سبز در جهان انتخاب شده، در همایشی گفت همه مردم برای رسیدن به این هدف کوشش نموده اند.

علیپور در انتها اضافه نمود: ما نیز اگر بخواهیم به شرایط مطلوب برسیم، باید یکایکمان خود را در قبال این مسئله مسئول بدانیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 615

به "ایران جزو 10 تولیدکننده گازهای گلخانه ای، دچار بحران حرف زدن هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران جزو 10 تولیدکننده گازهای گلخانه ای، دچار بحران حرف زدن هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید