این اژدها یکی از ترسناک ترین حیوانات دنیاست، عکس

به گزارش مجله هاستفا، اژدهای کومودو از حیوانات شگفت آوری است که از نظر جمعیتی در معرض خطر دسته بندی می شود. این موجودات، هیولاهایی دندانه دار هستند که به آنها اجازه می دهد تا گوشت را به راحتی پاره کنند. آنها حتی می توانند بوی گوشت پوسیده را تا فاصله 4 کیلومتری حس کنند.

این اژدها یکی از ترسناک ترین حیوانات دنیاست، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، اژدهای کومودو به عنوان مانیتور کومودو نیز شناخته می شود و سنگین ترین مارمولک های موجود در جهان هستند. این موجودات وحشتناک می توانند تا 19 کیلومتر در ساعت حرکت کنند. آنها تا 3 متر و 60 سانتی متر رشد می کنند و ممکن است بیش از 136 کیلوگرم وزن داشته باشند. آنها نه تنها به طرز وحشتناکی بزرگ هستند، بلکه یک نیش سمی هم دارند!

چشمان آن ها به این جانوران این اجازه را می دهد تا در فاصله 300 متری نیز شکار را تشخیص دهند و راه رفتن موج دارشان باعث می شود سرشان به جلو و عقب بچرخد. این بدان معناست که آنها همیشه مراقب هستند. آنها رحم ندارند و با عضلات قوی گلو و گردن خود می توانند به سرعت وعده غذایی خود را پایین بکشند.

آنها حیوانات مختلفی را که اندازه آنها فرق دارد را میخورند. برای مثال، آنها ممکن است در پی چیزی به کوچکی یک جونده بروند و همچنین سعی کنند با یک گاومیش آبی بزرگ مقابله کنند. گوزن شاید غذای مورد علاقه آنها باشد. اگر سن آن ها بیشتر از 5 سال باشد، قطعا در پی طعمه های بزرگ می روند.

متن کامل گزارش را اینجا بخوانید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 مرداد 1402 بروزرسانی: 13 مرداد 1402 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 12560

به "این اژدها یکی از ترسناک ترین حیوانات دنیاست، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این اژدها یکی از ترسناک ترین حیوانات دنیاست، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید