بی حسی موضعی؛ در شبی پر از حادثه

به گزارش مجله هاستفا، فیلم بی حسی موضعی پس از این که به سرنوشت دیگر فیلم ها در دوران کرونا دچار شد و نتوانست در سینما اکرانی داشته باشد به صورت آنلاین به نمایش درآمده است.

بی حسی موضعی؛ در شبی پر از حادثه

این فیلم قرار بود به سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برسد که نشد و به همین دلیل این اثر در این دوره جشنواره جهانی فیلم فجر حضور پیدا کرد و توانست توجهات و نظرات مثبت بسیاری را از آن خود کند.

آیا بی حسی موضعی حوصله سر بر است؟

داستان بی حسی موضعی یک شب عجیب و پرحادثه را روایت می کند. مریم نقش اول زن این فیلم پس ازگذراندن تاریخی پرقصه و چالش پیروز می شود با شاهرخ ازدواج کند. همزمان برادر مریم از ازدواج این دو نفر هنوز راضی نیست و سعی می کند رابطه این مریم و شاهرخ را به هم بزند. او در این راه با یک راننده تاکسی آشنا می شود. این آشنایی و حوادث دور از انتظار و غافلگیرانه ای را باعث می شود و نشان داده می شود که سرنوشت تمام این افراد به طور کاملا غیر منتظره ای با یکدیگر گره خورده است.

این فیلم داستان یک خطی و قصه و اتفاقات تعیین ندارد و نویسنده فیلمنامه به خوبی توانسته که در جریان داستانش دیدنگر را چندین بار غافلگیر کند و دیدنگر فیلم هم زمان باشخصیت های داستان شب عجیب و غریب و پر ازحادثه را می گذرانند. ین موقعیت های غیر عادی هیچ کدامشان در راستای رسیدن به هدف داستانی و تعریف قصه نیستند. در واقع کارگردان و نویسنده از اتفاقات مختلفی که رخ می دهد برای بیان موضوعات مختلفی استفاده کرده است. البته برای هر کدام از کاراکترهای فیلمنامه، انگیزه جالبی در نظر گرفته شده که آن ها را رو به جلو حرکت می دهد.

بازیگران این فیلم که بازی آنها مورد توجه منتقدان در جشنواره قرار گرفت حبیب رضایی، باران کوثری، پارسا پیروزفر، حسن معجونی و سهیل مستجابیان هستند که از نام بازیگران دیدنگر انتظار دیدن بازی زیبا آنها را دارد که بعد ازدیدن فیلم در این مورد دست خالی نخواهدبود.

اما این فیلم مورد انتقاد هم بوده است. برخی صاحب نظران بر این باورند که بی حسی موضعی فیلمی خسته کننده است و آنچه باعث خستگی مخاطب میشود، به عدم شخصیت پردازی درست کاراکترهای فیلم مربوط می شود. شخصیت هایی که به آنها درست پرداخت نشده است و مخاطب با آنها همراه نمی شود.

همکاری مهکام و حبیب رضایی

بی حسی موضعی فیلمی به کارگردانی و نویسندگی حسین مهکام و تهیه کنندگی حبیب رضایی که در سال 1397 ساخته شده است.

حسین مهکام کارگردان و فیلم نامه نویسی است که فلسفه و تئاتر خوانده است و فعالیت سینمایی خود را از سال 1385 با فیلم آدم آغاز کرد. او به جز بی حسی موضعی سه فیلم دیگر آندرانیک، آزادی مشروط و کشیک قلب را کارگردانی کرده است و فیلمنامه بی حسی موضعی از هم برعهده او بوده است.

در این باره بخوانید:

عصر جمعه؛ داستان واقعی زنان که 15 سال توقیف ماند

مجید مجیدی؛ از بچه های آسمان تا خورشید

حبیب رضایی که در بی حسی موضعی بازیگر است، تهیه کنندگی این فیلم را هم برعهده داشته است. این فیلم به نام تهیه کننده و بازیگر حضور دارد و این فیلم اولین تجربه تهیه کنندگی او در سینما محسوب می شود.

قرار بود نوروز امسال، اکران عمومی شود که به خاطر شرایط موجود این کار به تاخیر افتاد و باتوجه به فضای متفاوت فیلم پیش بینی می شود، با اکران این فیلم در 19 شهریور 99 استقبال خوبی از آن صورت گیرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8820

به "بی حسی موضعی؛ در شبی پر از حادثه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی حسی موضعی؛ در شبی پر از حادثه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید