تبدیل ویروس کرونا به نت های موسیقی، روشی متفاوت برای الهام بخشی به پژوهشگران

به گزارش مجله هاستفا، محققان با کمک هوش مصنوعی ساختار پروتئین های سطح ویروس کرونا را به یک قطعه موسیقی تبدیل کردند تا الهامبخش پژوهشگران در زمینه مقابله با این ویروس باشد.

تبدیل ویروس کرونا به نت های موسیقی، روشی متفاوت برای الهام بخشی به پژوهشگران

به گزارش خبرنگاران، مهر به نقل از رویترز نوشت: محققان آمریکایی ساختار پروتئین های گل میخی سطح ویروس جدید کرونا یا ویروس سارس-کوو-2 را به نت های موسیقی تبدیل کرده اند تا رفتار این عامل بیماری زا را بهتر درک کنند.

پروفسورد مارکوس بوهلر و همکارانش در MIT با استفاده از هوش مصنوعی ساختار پروتئین های گل میخی ویروس کرونا را به ملودی هایی در هم تنیده در یک قطعه موسیقی کلاسیک تبدیل کرده اند.

محققان هر اسید آمینه (واحدهای سازنده پروتئین) را به یک نت خاص تبدیل کردند. در مرحله بعد یک الگوریتم این نت ها را به موسیقی تبدیل کرد. بوهلر معتقد است این قطعه موسیقی به افراد کمک می کند تا رفتار پروتئین را درک کنند.

مدت زمان این قطعه موسیقی 50 دقیقه است و در وب سایت ساوند کلاد آپلود شده است. برخی کاربران بخش اولیه این قطعه را زیبا و آرامبخش توصیف کرده اند! بوهلر این امر را نشان دهنده سهولت ورود پروتئین های گل میخی به سلول های بدن انسان می داند. او می گوید: این ویروس سلول های بدن را می فریبد و آنها را مبتلا می کند.

همزمان با تکثیر و چسبیدن پروتئین های گل میخی به سلول های بیشتر، موسیقی دراماتیک تر و هیجانی تر می شود. یکی از کاربران اشاره می کند این بخش موسیقی شبیه زمانی است که ویروس کرونا به ایجاد تب در بدن انسان منجر می شود. برخی دیگر این بخش را ترسناک و غمگین توصیف کردهاند.

بوهلر معتقد است این قطعه موسیقی به محققان کمک می کند تا پادتنی برای ویروس بسازند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3750

به "تبدیل ویروس کرونا به نت های موسیقی، روشی متفاوت برای الهام بخشی به پژوهشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل ویروس کرونا به نت های موسیقی، روشی متفاوت برای الهام بخشی به پژوهشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید