ترامپ جایگزینی برای سفیر جنجالی در اوکراین معرفی کرد

به گزارش مجله هاستفا، کاخ سفید اظهار داشت، رئیس جمهوری آمریکا کیت دیتون مشاور ارشد امور دفاعی در امور اوکراین را به عنوان سفیر جدید فوق العاده و تام الاختیار اوکراین نامزد کرده است.

ترامپ جایگزینی برای سفیر جنجالی در اوکراین معرفی کرد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کاخ سفید شامگاه جمعه در بیانیه ای اظهار داشت: امروز رئیس جمهوری آمریکا از قصد خود برای نامزد کردن افرادی برای پست های کلیدی در دولتش خبر داد؛ کیت دیتون به عنوان سفیر فوق العاده و تام الاختیار ایالات متحده آمریکا به اوکراین.

دیتون همچنین به عنوان مدیر مرکز جورج سی . مارشال در آلمان از سال 2010خدمت کرده است. او در سال 2010 بعد از 40 سال خدمت از ارتش آمریکا بازنشسته شد. او به زبان های روسی و آلمانی تسلط دارد و همچنین به عنوان وابسته دفاعی آمریکا در روسیه فعالیت کرده است.

خانم ماری یووانوویچ، سفیر کنونی آمریکا در اوکراین اواخر مه این پست را ترک می کند. صحبت های جنجالی یووانوویچ در تحقیقات استیضاح ترامپ حاشیه هایی ایجاد کرد.

یووانوویچ نقش مهمی در تحقیقات استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا علیه ترامپ ایفا کرد و شاهد پرونده او شد و درباره تعاملات رئیس جمهوری آمریکا در خصوص اوکراین و همچنین برکناری اش از سمت سفیری سخن گفت.

او پس از آنکه تاکید کرد درخواست های رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ برای تحقیقات از خانواده بایدن توسط کی یف وارد کانال های رسمی شود، در مه 2019 از سمتش عزل شد. این دیپلمات آمریکایی گفته بود، با فشار جولیانی و همکارانش از کار برکنار شده و تاکید داشت آن ها عامل حملات دروغین برای نفوذ بر تصمیم گیری ترامپ برای برکناری او بوده اند.،ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3879

به "ترامپ جایگزینی برای سفیر جنجالی در اوکراین معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ جایگزینی برای سفیر جنجالی در اوکراین معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید