ترامپ مجوز احداث خط لوله نفتی کی استون را صادر کرد

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا همانطور که پیش تر وعده داده بود پروژه خط لوله نفت کی استون ایکس ال را احیا کرد.

ترامپ مجوز احداث خط لوله نفتی کی استون را صادر کرد

ترامپ سند مجوز احداث این خط لوله که امکان ساخت خط لوله انتقال نفت شیست کانادا به نبراسکا در مرکز ایالات متحده را می دهد، امضا کرد.

ترامپ ضمن امضای این سند تایید کرد که اگر قرار است خط لوله ای در خاک آمریکا تاسیس شود مواد اولیه آن باید داخلی باشد و لوله ها هم در آمریکا تولید شوند.

حدود 1400 کیلومتر از این خط لوله 1900 کیلومتری از داخل خاک آمریکا می گذرد.

دولت باراک اوباما رئیس جمهور قبلی آمریکا با توجه به تعهدات آمریکا در مبارزه با تغییرات اقلیمی مانع اجرای این طرح شده بود. اما رییس جمهور جدید آمریکا که در شعارهای انتخاباتی خود نشان داده بود دغدغه های محیط زیستی برایش اولویت ندارند، شرح داد که با مذاکره مجدد بر روی برخی از بندهای این طرح امیدوار است دستکم 28 هزار شغل جدید حول آن ایجاد شود.

همزمان با این اقدام ترامپ عملیات ساخت خط لوله نفت داکوتای شمالی هم از سر گرفته می شود. این طرح در ماه دسامبر و در پی اعتراضات گسترده سرخپوستان ساکن در جهت خط لوله و طرفداران محیط زیست متوقف شده بود. ترامپ تاکید کرد که آغاز این طرح منوط به شرایطی است که ما تعیین می کنیم.

این خط لوله که بخشی از آن احداث شده می بایست از زیر دریاچه اوهه و نزدیکی سرزمین های سرخ پوستان عبور کند. سرخ پوستان ساکن این نواحی نگران هستند که احداث این خط لوله علاوه بر تعرض به سرزمین هایشان، موجب آلودگی آب آشامیدنی نیز شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 783

به "ترامپ مجوز احداث خط لوله نفتی کی استون را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ مجوز احداث خط لوله نفتی کی استون را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید