تهران وارد شرایط نارنجی مصرف آب شد

به گزارش مجله هاستفا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام نمود: به دلیل سالی کم بارش و مصرف خارج از الگوی 50 درصد تهرانی ها، شرایط استان نارنجی است و تا به این لحظه وارد قسمت قرمز نشدیم و اگر مقدار مصرف افزایش یابد، در اولین اقدام آب مشترکان پرمصرف را قطع خواهیم کرد.

تهران وارد شرایط نارنجی مصرف آب شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمدرضا بختیاری گفت: 50 درصد مردم تهران کمتر از حد نرمال که 14 مترمکعب است، آب مصرف می کنند.

وی همچنین گفت: 30 درصد تهرانی ها کمی بیش از الگوی مصرف آب استفاده می کنند و 20 درصد هم مشترکان پرمصرف هستند.

بختیاری اضافه کرد: نسبت به کل جمعیت 5 درصد از تهرانی ها، چندین برابر الگوی مصرف، آب شرب استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: تنها بر اساس مصوبه شورای تامین اقدام به قطع آب مشترکان پرمصرف خواهیم کرد، اما درحال حاضر به آن نقطه نرسیدیم.

وی با اشاره به اینکه تنها 2 درصد تهرانی ها مشمول طرح آب امید هستند، گفت: بر اساس این طرح قرار بود افرادی که یک سوم حد میانه و یا کمتر مصرف آب دارند، مشمول این طرح شوند، در تهران 2 درصد مشترکان مشمول این طرح شده اند که رقم بالایی نیست.

بختیاری اضافه کرد: به استناد مصوبه هیات وزیران، الگوی مصرف معادل حداکثر 150 لیتر آب روزانه به ازای هر نفر است. همچنین بر اساس استاندارد های بین المللی، نیاز پایه بهداشتی و شُرب هر فرد معادل 50 لیتر آب در شبانه روز است.

وی به رنگ بندی شرایط آبی در این استان اشاره کرد و گفت: سه آیتم سبز، نارنجی و قرمز را برای تهران تعریف کردیم که سال گذشته به دلیل شرایط مناسب بارش ها در قسمت سبز قرار داشتیم و شرایط ذخایر سد ها خوب بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8084

به "تهران وارد شرایط نارنجی مصرف آب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران وارد شرایط نارنجی مصرف آب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید