توزیع فرصت های آموزشی از اهداف وزارت، عزم وزارت برای تغییر چهره آموزشی خوزستان

به گزارش مجله هاستفا، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مصمم هستیم به پشتوانه خیرین، چهره آموزشی خوزستان را تغییر دهیم، گفت: در این دو سالی که از عمر دولت باقی مانده، تصمیم داریم با تشکیل گروهی ویژه به مدیریت معاونین وزارت آموزش و پرورش، در زمینه توسعه فضاهای آموزشی، بهبود شاخص های نیروی انسانی و ارتقای کیفیت آموزش، اقدام کنیم.

توزیع فرصت های آموزشی از اهداف وزارت، عزم وزارت برای تغییر چهره آموزشی خوزستان

به گزارش خبرنگاران، محسن حاجی میرزایی امروز (یازدهم مهرماه) در آیین افتتاح همزمان 254 پروژه آموزشی خوزستان که به صورت ویدئو کنفرانس در اهواز برگزار گشت، اظهار کرد: از همه خیرین آموزشی که برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش تلاش می کنند تشکر ویژه می کنم. یکی از مهم ترین تمایزاتی که در جوامع وجود دارد تمایز در یادگیری است. کسانی که هوشیاراند و خوب می آموزند، مدیریت بهتری دارند.

وی ادامه داد: در فرهنگ دینی ما انسان ها در شرایطی به دنیا می آیند که هیچ چیز نمی دانند و پس از آن جریان یادگیری آغاز می شود. هدف آموزش و پرورش این است که فرصت های آموزش و پرورش را توزیع کند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه ما به دنبال رقم زدن زندگی بهتر برای افراد جامعه هستیم که این از راستا آموزش و پرورش و یادگیری حاصل می شود، شرح داد: همه پدیده های هستی، شان یادگیری دارند و فرصت هایی برای فرا دریافت هستند. همه عرصه هستی کلاس آموختن است اما در میان همه یادگیری ها، یادگیری هایی که از تلخی ها بر می خیزد و همراه با رنج هستند، مانند رویدادهای طبیعی در درون، آموزه های عمیق و فرصت های خوبی دارند.

وی مطرح نمود: تاریخ علم تاریخ روبرو انسان با شرایط سخت است. دانش مهندسی مدیون حوادث و تلخی ها است. سطح توانمندی انسان و درجه قدرتمندی برای حضور موثر و پایدار در زندگی، محصول همین تجربه ها است. آموختن، شرط استمرار و دوام است. جوامع به سرعت در معرض تغییرات گسترده قرار می گیرند و آن جوامع که موقعیت خود را با تغییرات هماهنگ می کنند، توانستند روی پای خود بایستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تمام تلاش ما برای آموزش و پرورش و محتوایی که در سند تحول بنیادین وجود دارد، انتقال به وضعی است که محصول نهایی آن اشخاص هستند که از محیط می آموزند. دشمنان نظام این قابلیت را به چالش می کشند. مهم ترین عرصه نبرد، عرصه ای است که بتوان به توانمندی انسان اتکا کرد.

وی بیان نمود: اگر همه نوع توانمندی وجود داشته باشد اما انسان هایی که خردمند باشند و قادر به آموختن از محیط باشند، وجود نداشته باشند، تاب آوری نخواهیم داشت. همه آن چیزی که باعث شده دشمنان نتوانند بر ما تسلط پیدا کنند، وجود انسان های خردمند است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه استان خوزستان حق حیات به گردن ایران دارد، گفت: این استان حق بیشتر و سهم بیشتری دارد و و باید تلاش بیشتری برای بهبود آن کرد. از وزارت نفت که کمک کرد و مسئولیت اجتماعی خود را در قبال مردم خوزستان انجام داد، سپاسگزاریم. ما همچنان به کمک این وزارت، در آموزش و پرورش نیازمند هستیم.

وی مطرح نمود: باید برای خوزستان کاری کرد. مصمم هستیم که با عنایت الهی و پشتوانه خیرین، چهره آموزشی خوزستان را تغییر دهیم. در این دو سالی که از عمر دولت باقی مانده، تصمیم داریم با تشکیل گروهی ویژه به مدیریت معاونین وزارت آموزش و پرورش، در زمینه توسعه فضاهای آموزشی، بهبود شاخص های نیروی انسانی و ارتقای کیفیت آموزش، اقدام کنیم.

وزیر آموزش و پرورش شرح داد: دلیل این اقدام ویژه این است که باید وضعیت آموزشی استان خوزستان به متوسط شاخص های کیفی کشور برسد. حق خوزستان بیش از این است. با کمک استاندار که رویکرد مطلوبی نسبت به فرهنگ دارد، شرایط آموزشی بهتر خواهد شد. با مجموعه استانداری و چند خیر معین از استان های دیگر و مشارکت صنایع بزرگ، استان خوزستان وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 474

به "توزیع فرصت های آموزشی از اهداف وزارت، عزم وزارت برای تغییر چهره آموزشی خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع فرصت های آموزشی از اهداف وزارت، عزم وزارت برای تغییر چهره آموزشی خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید