حضور علیرضا فیروزجا در جمع مدعیان با پیروزی مقابل شطرنج باز لهستانی

به گزارش مجله هاستفا، علیرضا فیروزجا در مسابقات حضوری تاتا استیل پیروز شد سوپراستادبزرگ لهستانی را شکست دهد و به جمع صدرنشین های این رقابت ها راه پیدا کند.

حضور علیرضا فیروزجا در جمع مدعیان با پیروزی مقابل شطرنج باز لهستانی

به گزارش خبرنگاران، دور هفتم مسابقات حضوری تاتا استیل برگزار شد که در مهمترین دیدارها، علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج جهان مقابل سوپر استاد بزرگ لهستانی قرار گرفت.

فیروزجا که در این مسابقات با ریتینگ 2749 شرکت کرده است مقابل یان کریشتف دودا با ریتینگ 2743 به پیروزی ارزشمند رسید.

این پیروزی در حالی برای نابغه جوان شطرنج جهان به دست آمد که او با مهره سفید در این رقابت شرکت کرده بود.

با این نتایج فیروزجا 4.5 امتیازی شد و به جمع صدر نشین های این مسابقات راه پیدا کرد. او اکنون با پوئن شکنی در رده چهارم ایستاده است. نفرات بالاتر از او با پوئن شکنی پیروز شدند در رده های اول تا سوم بایستند.

در دیگر دیدارهای مهم شب هفتم این رقابت ها، کارلسن بازهم به تساوی رسید. این ششمین تساوی پیاپی نفر اول شطرنج جهان در این مسابقات است. با این نتایج کارلسن در این مسابقات با 4 امتیاز در رده هفتم قرار گرفته است. همچنین فابیو کاروانا دیگر شطرنج بازی مدعی این رقابت ها پیروز شد به پیروزی برسد و 4.5 امتیازی شود.

فیروزجا با درخشش مقابل یان کریشتف دودا پیروز شد 7 واحد ریتینگ زنده خود را افزایش دهد.

علیرضا فیروزجا در دور هشتم این رقابت ها باید به مصاف سوپر استاد بزرگ هندی برود. این شطرنج باز هندی پیروز شده بود از کارلسن و کاروانا تساوی بگیرد.

با توجه به شیوع کرونا بیشتر رقابت های حضوری شطرنج لغو و به زمان دیگری موکول شد که در این دوران شطرنج بازان برای حفظ آمادگی خود در رقابت های آنلاین شرکت کردند. البته در بعضی از کشورها هم به دلیل آمار کم کرونا، رقابت های شطرنج به صورت حضوری پیگیری شد.

در جدیدترین مسابقات 14 شطرنج باز برتر جهان در سوپرتورنمنت تاتا استیل با یکدیگر به رقابت می پردازند. این مسابقات به صورت حضوری در شهر ویک آن زی هلند کار خود را آغاز کرده است.

در این مسابقات چهره های برتر شطرنج جهان دست به مهره شده اند. مگنوس کارلسن، نفر اول شطرنج جهان، فابیو کاروانا، آنیش گیری، ماکسیم واشیه لاگرا، یان کریشتف دودا و آرین طاری و علیرضا فیروزجا، دو شطرنج باز جوان ایرانی حضور دارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6515

به "حضور علیرضا فیروزجا در جمع مدعیان با پیروزی مقابل شطرنج باز لهستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور علیرضا فیروزجا در جمع مدعیان با پیروزی مقابل شطرنج باز لهستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید