حیوان آزاری چه مجازاتی دارد؟

به گزارش مجله هاستفا، حیوانات هم مانند انسان از حق حیات، درمان، آرامش، زیست جمعی و پرهیز از نسل کشی برخوردارند و هر گونه حق خوری از آن ها به منزله نقض حقوق حیوانات به شمار می رود، به همین دلیل دارای مجازات است.

حیوان آزاری چه مجازاتی دارد؟

برابر قانون حیوان آزاری جرم محسوب و برای آن مجازات در نظر گرفته شده است. در خبرنگاران به آنالیز جکم حیوان آزاری پرداخته شده است. در ادامه با ما همراه باشید.

حکم حیوان آزاری

در قانون مجازات اسلامی آمده است که هر شخص خلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به حیوان آزاری مخصوصاً شکار یا صید حیوانات یا جانوران حفاظت شده کند به حبس از 2 تا 10 سال محکوم می گردد. از آن جا که حیوانات بخشی از جامعه محیط زیست طبیعی یک کشور هستند و در برقراری توازن نظام طبیعت نقش موثری دارند، انسان نمی تواند به آن ها آزار برساند یا آن ها را شکار کند. حیوانات هم مانند انسان از حق حیات، درمان، آرامش، زیست جمعی و پرهیز از نسل کشی برخوردارند و هر گونه تجاوز به حقوق آنها به منزله حیوان آزاری و نقض حقوق حیوانات به شمار می رود، به همین دلیل مشمول مجازات است. براساس حکم حیوان آزاری علاوه بر حبس از 2 تا 10 سال، حیوان آزاری مجازات دیگری هم دارد. به این صورت که هر شخصی به طور عمد و بدون ضرورت حیوانات حلال گوشت متعلق به شخص دیگری یا حیواناتی را که شکار آن ها توسط دولت ممنوع است بکشد یا مسموم، تلف یا ناقص کند، به حبس از 91 روز تا 6 ماه یا جزای نقدی از یک میلیون و 500 هزار ریال تا 3 میلیون ریال محکوم خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی بیشتر با قانون نگهداری حیوانات در آپارتمان نگهداری حیوانات در آپارتمان را مطالعه کنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: پیام دلتا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3389

به "حیوان آزاری چه مجازاتی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیوان آزاری چه مجازاتی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید