خبرنگاران درخواست تصویب قانون ساختار دفاتر پیشخوان دولت توسط مجلس

به گزارش مجله هاستفا، تهران- خبرنگاران- دبیرکل کانون کشوری پیشخوان دولت خواهان تصویب قانون ساختار دفاتر پیشخوان دولت توسط مجلس شورای اسلامی شد که چنانچه این مهم تا انتها سال جاری محقق گردد، مطلوب است

خبرنگاران درخواست تصویب قانون ساختار دفاتر پیشخوان دولت توسط مجلس

به گزارش خبرنگاران از روابط عمومی کانون کشوری دفاتر پیشخوان خدمات دولت، علی فلاح دبیر کل این کانون با بیان اینکه 17 هزار دفتر پیشخوان دفاتر دولت تا نقطه صفر مرزی با 40 هزار نفر شاغل در کشور وجود دارد، گفت: این مجموعه بدون دریافت هیچگونه یاری اقتصادی از دولت توانست ساختار خود را شکل داده و از سال 1388 براساس قانون مصوب مجلس در کنار توسعه دولت الکترونیک قرار گرفته است.

فلاح توضیح داد: بعضی معتقدند دفاتر پیشخوان برای گذر به دولت الکترونیک بوده و با استقرار آن ماموریت دفاتر تمام می گردد، اما نگاه دفاتر پیشخوان بسته و سنتی نیست و روز به روز پیشرفت خواهد نمود و در کنار توسعه دولت الکترونیک قرار گرفته است.

دبیر کل کانون کشوری پیشخوان دولت شرح داد: براساس فرایند توسعه کسب و کار جهان سال 2020 با کسب رتبه 127 یک پله صعود کردیم که در شرایط تحریم سخت بود و زحمات زیادی کشیده شد.

فلاح گفت: ایران در سرعت اینترنت رتبه 84 در بخش همراه و در بخش ثابت رتبه 137 را دارد که این عدد نشان می دهد در مقایسه با جهان فاصله قابل تاملی داریم که کوشش می گردد در شرایط تحریم آن را ارتقا دهیم.

وی افزود: سال 2018 باوجود اینکه رشد 16 پله ای داشتیم، اما در سال 2021 سه پله سقوط بوجود آمد که این نشان می دهد باید بیش از همواره شاخص های مرتبط به این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: بنابر دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا سامانه نوبت دهی شبکه پیشخوان دولت راه اندازی شده تا جلوی هرگونه تجمع گرفته گردد. مردم نیز این امکان را دارند که با یاری این سامانه دفاتری که ترافیک کاری دارند را انتخاب ننمایند، تا از ایجاد صف جلوگیری گردد، این سرویس برای همه دفاتر پیشخوان راه اندازی شده و در حال توسعه است.

به گفته دبیر کل کانون کشوری پیشخوان دولت، آنالیز ها سبب شد تا با دو یا سه دفتر خاطی در کشور برخورد گردد و برای حدود 30 الی 40 دفتر در کشور براساس گزارش های مردمی محدودیت هایی در ارائه خدمات ایجاد شد تا سامانه نوبت دهی را راه اندازی نمایند و باردیگر کار خود را از سر گیرند.

فلاح گفت: کرونا آمادگی حوزه های خدمات رسانی و توسعه شبکه ملی اطلاعات را سرعت داد و تشکیل ستاد ملی کرونا و ابلاغیه های رئیس جمهور باعث شد تا عدم مراجعه حضوری ارباب رجوع از اولویت های دستگاه ها قرار گیرد و در این زمینه سازمان اداری استخدامی نقش مهمی را ایفا کرد.

او شرح داد: تعاملات بین دستگاهی در قالب سامانه استعلامات باعث شد مردم مراجعه به سازمان ها را کم نمایند و پیش بینی می گردد که در سال 1400 در حوزه پرداخت و حذف فرایندهای زائد پیشرفت قابل توجهی حاصل گردد.

دبیر کل کانون کشوری پیشخوان دولت بیان نمود: سال 1389 یک ماده واحده در مجلس مطرح شد مبنی بر اینکه ساختار قانون دفاتر پیشخوان دولت شکل بگیرد، اما این قانون دستخوش تغییرات بسیاری شد و به بلوغ لازم نرسید.

او افزود: این قانون در مجلس دهم به صحن رفت، اما باردیگر برگشت و در چندماه گذشته زحمت زیادی انجام شد تا برطرف ابهام گردد و اکنون مجلس این قانون را بازنگری نموده و انتظار می رود تا خاتمه سال قانون در کمیسیون اجتماعی تصویب گردد و به صحن مجلس بیاید.

فلاح بیان نمود: چند روز آینده از احراز هویت بوسیله پایگاه ثبت احوال رونمایی خواهد شد و این نحوه احراز هویت مانع از جعل و سوءاستفاده از مدارک می گردد، بنابراین با انجام این کار هم به لحاظ احراز هویت هم فرآیندهای استعلامی زمینه بهبود و کیفیت خدمات را افزایش خواهیم داد.

وی با اشاره به ثابت ماندن کارمزد خدمات دفاتر پیشخوان در دو سال گذشته، گفت: نگاه ما افزایش شدید قیمت ها نیست، بلکه رویکرد این است که سبد خدماتی دفاتر را پُر کنیم و با اصلاح فرایندها و کاهش قیمت ها مردم احساس افزایش هزینه های خدماتی را نداشته باشند و دفاتر هم بتوانند به کار خود ادامه دهند.

دبیر کل کانون کشوری پیشخوان دولت بیان نمود: اکنون منتظر شاخص تورم سال آینده هستیم تا میزان هزینه ارائه خدمات دفاتر را تنظیم و در فروردین یا اردیبهشت ماه ابلاغ گردد.

او در خاتمه گفت: 550 خدمت را سازمان اداری استخدامی هشت ماه قبل جمع آوری کرد و این خدمات در یک فرایندی به مجموعه ما ابلاغ شد و امروزه بخشی از فرایندهای دولتی را وارد شبکه کردیم و درمورد بعضی هم در حال توسعه زیرساخت ها هستیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6824

به "خبرنگاران درخواست تصویب قانون ساختار دفاتر پیشخوان دولت توسط مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران درخواست تصویب قانون ساختار دفاتر پیشخوان دولت توسط مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید