خبرنگاران سفر و مهمانی نوروزی دمیدن در آتش کرونا است

به گزارش مجله هاستفا، ساری - خبرنگاران - سرپرست روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از افزایش حدود 30 درصدی آمار مراجعه بیماران مشکوک به کرونا در استان به مراکز درمانی اطلاع داد و نسبت به نادیده دریافت هشدارها در باره سفر نوروزی و رعایت پروتکل های بهداشتی ابراز نگرانی کرد.

خبرنگاران سفر و مهمانی نوروزی دمیدن در آتش کرونا است

دکتر سیمین بابایی روز چهارشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت که در شبانه روز گذشته یکهزار و 220 نفر به خاطر داشتن علائم مشکوک به ویروس کرونا به مراکز درمانی مازندران مراجعه کردند که این تعداد نسبت به 24 ساعت قبل افزایش 28 درصدی دارد.

وی آمار مراجعه روز قبل را 948 نفر خاطرنشان کرد و اضافه کرد که آمار مراجعه بیماران مشکوک به مراکز درمانی و همچنین آمار بستری بیماران مبتلا به کووید 19 در استان افزایشی شده است.

بابایی با اظهار این که آمار بستری بیماران کرونایی در مازندران تا صبح روز سه شنبه فرایند کاهشی مداوم را سپری کرد و به 345 بیمار رسید، گفت که اما صبح امروز این آمار به 368 نفر افزایش یافت.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان های زیر مجموعه این دانشگاه را نیز 87 نفر خاطرنشان کرد و اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته چهار نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 در مراکز بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران جان باختند که البته هیچکدام مبتلا به ویروس جهش یافته نبودند.

هفته های سرنوشت ساز

وی گفت : هفته های آینده برای مازندران بسیار سرنوشت ساز خواهد بود زیرا نتیجه سفرها و مهمانی های نوروزی را در ورود به موج جدید کرونا یا تداوم شرایط با ثبات به نمایش می کشد.

بابای بازارهای شلوغ در ایام پیش از نوروز، افزایش سه برابری سفر به مازندران و همچنین آمار بالای مهمانی و دورهمی را بسیار نگران نماینده توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه مردم در سال گذشته نیز از برگزاری مهمانی و سفر خودداری کردند، شرایط همه گیری موج چهارم کرونا در مازندران زیر سایه کاهش چشمگیر فاصله گذاری اجتماعی و رایت پروتکل های بهداشتی بسیار قوی تر پیش بینی می گردد.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با احتساب میانگین 14 روز برای بروز علائم مبتلایان هفته سوم فروردین ماه را برای سنجش شرایط استان بسیار معین نماینده دانست و اضافه کرد: اعداد و ارقام و همچنین نوع رفتار عمومی نه تنها دلگرم نماینده نیست، بلکه دورنمای بسیار سختی را نشان می دهد.

وی افزایش تعداد مراجعان حضوری مشکوک به کرونا را یکی از عوامل معین نماینده در پیش بینی شرایط همه گیری دانست و تاکید نمود: در صورتی که شرایط همانند هفته های اخیر ادامه یابد و با عادی انگاری عمومی روبرو باشیم، ورود به موج چهارم همه گیری کرونا در مازندارن دور از انتظار نخواهد بود.

بابایی تاکید نمود که هیچگاه کادر درمانی و مسئولان بهداشتیاستان خواستار دوری مردم از هم و یا تعطیلی بازار و کسب و کار نیستند، اما عدی انگاری رفتاری و تصور بهتر شدن شرایط همیشه مازندارن را به دامن موج جدید همه گیری ویروس کرونا انداخته است.

سفر نوروزی به مازندران عاقبت خوشی ندارد

وی همچنین به اشاره به اینکه هنوز مازندران به صورت جدی درگیر با ویروس کرونا و به تازگی ویروس جهش یافته است ، گفت : مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که سفر به مازندران به معنای بی توجهی به هشدارهای پزشکی و بهداشتی است و ممکن است آینده ای نامعلوم برای عادی انگاران داشته باشد.

مسئول اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن اشاره به اینکه هنوز تعیین نیست که ویروس کرونا چه کسانی را قربانی خود خواهد نمود ، اضافه کرد : خطر مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا برای همه وجود دارد و نباید نسبت به این مسئله ساده انکاری داشت.

دکتر بابایی از مردم خواست تا نه تنها به مازندران بلکه به هیچ کجای کشور سفر ننمایند و با حضور در خانه و بدور از تجمعات و جابه جایی سلامتی خود و خانوادهایشان را تضمین نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6997

به "خبرنگاران سفر و مهمانی نوروزی دمیدن در آتش کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سفر و مهمانی نوروزی دمیدن در آتش کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید