خبرنگاران شهروندان یزدی مواظب کلاهبرداری های کرونایی باشند

به گزارش مجله هاستفا، یزد- خبرنگاران - رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی یزد گفت: بعد از شیوع بیماری کرونا در فضای مجازی مشاهده شده مجرمانی با انتشار برنامه های جعلی تحت عنوان تست و غربالگری این بیماری به دنبال دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران و کلاهبرداری هستند.

خبرنگاران شهروندان یزدی مواظب کلاهبرداری های کرونایی باشند

سرهنگ مرتضی ابوطالبی عصر آدینه در در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: برای پیشگیری از کلاهبرداری باید کابران فضای مجازی، ایمیل های ناشناس با موضوع کرونا و موارد مرتبط را باز ننمایند.

وی گفت: با اینکه بسیاری از اپلیکیشن های تست کرونا جعلی بوده و حاوی بدافزار است، تنها از تارنمای (سایت) رسمی وزارت بهداشت استفاده نمایند.

رییس پلیس فتا یزد همچنین از کاربران خواست مراقب خریدهای اینترنتی مواد شوینده و ضدعفونی نماینده از تارنماهای جعلی باشند.

ابوطالبی با بیان اینکه باید از اعتماد به منابع خبری نامعتبر و انتشار اخبار جعلی و شایعات پرهیز گردد گفت: باید همیشه مراقب پیامک های جعلی جمع آوری یاری برای بیمارستان ها و مراکز خیریه باشیم.

وی همچنین خواست کابران از وارد کردن شماره ملی، شماره تماس و سایر اطلاعات محرمانه در تارنماها، صفحات و اپلیکیشن های غیرقابل تایید خودداری نمایند.

رییس پلیس فتا یزد اظهارکرد: شهروندان به هیچ وجه به شایعه و شبهه در فضای مجازی راجع به محتواهای مختلف در خصوص بیماری کرونا که بارگذاری می گردد توجه ننمایند.

به گفته ابوطالبی، اخبار صحیح و موثق به صورت مستمر و منظم توسط ستاد استانی پیشگیری از کرونا برای عموم مردم بنحو مناسب اطلاع رسانی می گردد.

استان یزد 968 بیمار کرونایی دارد و تا به امروز 95 نفر فوت کردند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3335

به "خبرنگاران شهروندان یزدی مواظب کلاهبرداری های کرونایی باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شهروندان یزدی مواظب کلاهبرداری های کرونایی باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید