خبرنگاران فرماندار صومعه سرا بر تسهیل فرایند اداری برای سرمایه گذاری تاکید کرد

به گزارش مجله هاستفا، رشت - خبرنگاران - فرماندار شهرستان صومعه سرا گفت : برای جذب سرمایه گذار بویژه در حوزه گردشگری باید با تسهیل فرایند اداری و کاهش بوروکراسی ، احساس امنیت را در سرمایه گذاران و کارآفرینان بیش از هر زمان تقویت کنیم.

خبرنگاران فرماندار صومعه سرا بر تسهیل فرایند اداری برای سرمایه گذاری تاکید کرد

سیدجلال سید محمدی غروب یکشنبه در جلسه بررسی پروژه های دست اجرای حوزه گردشگری این شهرستان اظهارداشت : کرونا خسارت های زیادی در حوزه های گردشگری بوجود آورده است و واحدهای بومگردی رستوران ها در این بخش بیشترین خسارت ها را دیده اند .

وی با اشاره به اینکه باید از بافت های طبیعی چون تالاب و منطقه هفت دغنان بیشتر استفاده کنیم اضافه نمود: برای احیاء پروژه های گردشگری در شهر تاریخی گسکر در هفت دغنان و بازسازی اسلحه خانه میرزا کوچک در گوراب زرمیخ 12میلیارد تومان اعتبار در خواست شده است .

وی در ادامه تاکید کرد :فرایند بازسازی اسلحه خانه میرزا کوچک در گوراب زرمیخ که در اختیار شهرداری است باید شتاب گیرد .

فرماندار صومعه سرا گفت : بازارهای محلی این شهرستان بعنوان یک ظرفیت برای ارائه محصولات محلی بومی و بویژه صنایع دستی باید مورد توجه قرار گیرد .

سید جلال سید محمدی اضافه نمود: روستاهای حاشیه تالاب و آب بندان ها می توانند بستری مناسب برای سرمایه گذاران در حوزه گردشگری باشند .

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان در دیدار با فرماندار شهرستان صومعه سرا خواستار این شد که از ظرفیت مدارس برای آموزش صنایع دستی استفاده شود.

مسعود حلاج پور در ادامه بر برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های مردمی و مشارکت هنرمندان تاکید و شرح داد: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی می توان با تکیه به صنایع دستی به سوی اشتغال پایدار حرکت کرد.

وی اضافه نمود: صادرات سفال از شهرستان صومعه سرا به کشور هلند در سال 95 نشان دهنده این است که این شهرستان پتانسیل خوبی در حوزه صنایع دستی دارد .

وی یادآور شد: در زمینه بحران کرونا و خسارت به هنرمندان صنایع دستی این شهرستان 80 پفراینده تشکیل و 540 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است .

وی در ادامه گفت: مراتب ثبت 12 اثر میراث فرهنگی ناملموس از طرف وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نامه ای به استاندار گیلان ابلاغ شده است .

حلاج پور در ادامه با اشاره به اینکه 8 اثر ثبت شده ملی در شهرستان وجود دارد اضافه نمود: امیدواریم با تلاش های رئیس اداره میراث فرهنگی کار ثبت سوغات شهرستان از جمله حلوا ضیابری ،شکرسیاه (نیشکر پزی) و رشته خشکار به زودی انجام پذیرد.

وی اظهارداشت: با اعتبارات پیش بینی شده برای آثار تاریخی این شهرستان بیشتر آ نها بازسازی شده است اما برای پروژه های باستان شناسی باید اعتبارات ملی تخصیص یابد .

معاون گردشگری گیلان با اشاره به تلاش مسوولان در برگزاری جشنواره ها در این شهرستان اضافه نمود: برگزاری جشنواره های مختلف با بهره گیری مناسب از ظرفیت های بومی و محلی و حفظ آئین، صومعه سرا را به شهر جشنواره ها در استان تبدیل کرده است .

حمید آذرپور در ادامه اضافه نمود: تعداد واحدهای مراکز اقامتی و پذیرایی شهرستان که تحت پوشش اداره کل قرار دارند رو به افزایش ، و تعداد تخت های هتل ها و مهمانسرا ها و واحد های بوم گردی افزایش یافته است .

حسن پور معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری گیلان از احداث یک هتل در بازار جمعه خبر داد و اضافه نمود: صدور 47 موافقت اصولی در نیمه نخست تا خاتمه سال به 62 مورد خواهد رسید.

وی اضافه نمود: برای اجرای 27پروژه در این شهرستان 45میلیارد تومان اعتبار هزینه می شود که برای بیش از 100 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد که این فرایند نشان دهنده توسعه زیرساخت در شهرستان صومعه سرا می باشد.

به گزارش خبرنگاران ، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان به همراه معاونان خود پس از دیدار با فرماندار شهرستان صومعه سرا از چندین پروژه بومگردی بازدید کردند .

شهرستان صومعه سرا با حدود 130 هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5420

به "خبرنگاران فرماندار صومعه سرا بر تسهیل فرایند اداری برای سرمایه گذاری تاکید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرماندار صومعه سرا بر تسهیل فرایند اداری برای سرمایه گذاری تاکید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید