خبرنگاران گرمای هوا شیوع کرونا را کاهش می دهد

به گزارش مجله هاستفا، سبزوار- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: افزایش دما و گرمای هوا بر جلوگیری از گسترش ویروس عامل بیماری کرونا موثر بوده بطوری که موجب کاهش شیوع این بیماری می شود.

خبرنگاران گرمای هوا شیوع کرونا را کاهش می دهد

دکتر علیرضا مسلم روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: اصولا افزایش دمای هوا بر میزان پایداری همه انواع ویروس تاثیر منفی داشته و سبب کوتاه شدن حیات و کاهش تاثیر آنها در محیط می شود.

وی همچنین رعایت دقیق و مستمر بهداشت فردی، دست ندادن و روبوسی نکردن هنگام احوالپرسی، شست وشوی مرتب دستها با صابون، بکارگیری مایع ضدعفونی کننده و نیز حفظ آرامش و پرهیز از نگرانی نسبت به بیماری را از اقدامات موثر برای پیشگیرانه و مهار شیوع بیماری کرونا برشمرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: کمیته بحران این دانشگاه، کارگروه سلامت و امنیت غذایی برای پیشگیری و مهار بیماری کرونا در سبزوار تشکل شده و نشستهای آنها بطور مستمر در حال برگزاری است. حوزه معاونت بهداشتی، رابطان بهداشت و بهورزان شهرستان سبزوار نیز در همین ارتباط فعال شده اند.

وی گفت: دستورالعمل های لازم نیز برای رعایت موارد بهداشتی و ضدعفونی مرتب به همه مدارس، دانشگاهها، حوزه های علمیه، مکانهای عمومی متعلق به اوقاف، شهرداریها و مراکز نظامی و انتظامی ابلاغ شده است.

دکتر مسلم اضافه کرد: نتیجه آزمایش طبی دو بیمار مشکوک به کرونا در سبزوار منفی اعلام شد. هیچ مورد فوت ناشی از این بیماری نیز در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار شامل شهرستانهای جوین، جغتای، خوشاب و داورزن گزارش نشده است.

وی ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی سبزوار بطور ویژه برای پذیرش بیماران احتمالی مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در صورت شناسایی مواردی از بیماری کرونا، دانشگاه اطلاع رسانی لازم را انجام می دهد و اقدامات لازم طبق دستورالعمل انجام خواهد شد.

شهردار سبزوار نیز در خصوص اقدامات این دستگاه در مبارزه با شیوع ویروس کرونا به خبرنگار خبرنگاران گفت: شهرداری به منظور پیشگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اقدام های نظافتی و ضدعفونی در اتوبوس های شهری، ایستگاه های اتوبوس و شست و شوی سطل های زباله شهری را در دستور کار خود قرار داده است.

سید علی کوشکی اضافه کرد: برنامه ریزی های لازم برای ارائه آموزش به کارکنان سازمان های آرامستان، رانندگان اتوبوسرانی، پاکبانان، نیروهای حمل زباله و پسماند و نگهبانان بوستان های شهری نیز اجرا شده است.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با 6 بیمارستان تخصصی، 850 تخت مصوب، 28 مرکز بهداشتی درمانی و 55 داروخانه دولتی و خصوصی و با 80 داروساز به 600 هزار نفر جمعیت شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کند. سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

پنج میلیون نفر از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. بقیه جمعیت این استان از سوی دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، تربت حیدریه، تربت جام، گناباد و نیشابور خدمات رسانی می شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2843

به "خبرنگاران گرمای هوا شیوع کرونا را کاهش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گرمای هوا شیوع کرونا را کاهش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید