خبرنگاران 5 هزار طرح صنعتی در استان اصفهان در حال اجراست

به گزارش مجله هاستفا، اصفهان- خبرنگاران- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: بیش از پنج هزار طرح صنعتی در حال اجرا با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در این استان وجود دارد.

خبرنگاران 5 هزار طرح صنعتی در استان اصفهان در حال اجراست

به گزارش خبرنگاران، ایرج پیروز روز یکشنبه در مراسم افتتاح افزایش بهره وری خط لندفیل پسماندهای صنعتی و ویژه شرکت ره پویان صالح در اصفهان اضافه کرد: پسماندهای صنعتی و ویژه یکی از چالش های محیط زیست کشور محسوب می شود و ایجاد زیرساخت ها در این زمینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه با ایجاد زیرساخت ها و امحا پسماندها، تهدید پسماند به فرصت تبدیل می شود، شرح داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت برای صنایع آلوده کننده مجوز صادر نمی کند و استعلام از محیط زیست در تاسیس هر کارخانه جدیدی، از الزامات کاری ماست.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اعلام آغاز بهره برداری از لندفیل پسماندهای صنعتی و ویژه شرکت ره پویان صالح با سرمایه 400 میلیارد ریال تاکید کرد: این مجموعه از مهمترین واحدهای صنعتی کشور در راستای حفظ محیط زیست است.

پیروز با بیان اینکه این شرکت با وجود تحریم ها، با سرمایه بخش خصوصی و با فناوری روز دنیا ساخته شده است، شرح داد: برغم ضرورت استفاده از همه ظرفیت های این مجموعه و با وجود پسماندهای مختلف در کشور، شرکت مزبور هم اکنون تنها با 21 درصد از ظرفیت خود در حال کار است.

وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه های متولی و دوستدار محیط زیست باید بکوشند تا این شرکت با ظرفیت کامل خود فعالیت کند.

پیروز، فعالیت این واحد یاد شده را روزنه امیدی برای کاهش آلودگی صنعتی، ویژه و پزشکی در استان اصفهان توصیف کرد.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان گفت: تا زمانی که واحدهای تولیدی نتوانند همه ضایعات و باطله ها خود را امحا کنند، برای حفظ محیط زیست باید پسماندهای خود را به شرکت ره پویان صالح انتقال دهند.

وی گفت: از مسولان امر تقاضا داریم که با توجه به استقرار شرکت ره پویان صالح کنار خط راه آهن و برای سهولت حمل و نقل پسماند به این واحد، ایستگاه اختصاصی راه آهن در این منطقه ایجاد شود.

به گزارش خبرنگاران، مراسم افتتاح لندفیل پسماندهای صنعتی و ویژه شرکت ره پویان صالح، امروز به مناسبت روز دنیای زمین با شعار ملی احیای زمین -افزایش بهره وری برای توسعه پایدار با حضور مقامات کشوری و استانی بصورت ویدئو کنفرانس برگزار گشت.

شرکت ره پویان صالح با نام تجاری مپصا (مدیریت پسماند صنایع) در سال 1384 به منظور مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه کشور در جاده کوهپایه - هرند واقع در استان اصفهان تاسیس شد.

این شرکت، عملیات اجرایی و احداث تاسیسات پسماندسوز خود را در زمینی به مساحت 150 هزار مترمربع با سرمایه اولیه 2 هزار و 470 میلیارد ریال آغاز و نخستین سایت پسماندسوزهای صنعتی و ویژه را در کشور در سال 1392 تاسیس کرد.

شرکت مورد نظر با توجه به نیاز مبرم کشور به مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه ای که امکان امحای آنها به روش زباله سوز وجود ندارد و تا به امروز نیز مدیریت خاصی برای آنها در نظر گرفته نشده، اقدام به احداث لندفیل پسماندهای صنعتی و ویژه با ظرفیت 264 هزار تن کرده است.

اصفهان با بیش از 9 هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال، اشتغال 263 هزار نفر،840 معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال و حدود 200 هزار واحد صنفی، صنعتی ترین استان کشور بشمار می رود.

سهم این استان در صنعت کشور 11 درصد، سرمایه گذاری 10 درصد، اشتغال صنعتی 8 درصد و رُتبه آن در طرح های نیمه تمام صنعتی و معادن، اول و از نظر ذخایر معدنی، دوم است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7396

به "خبرنگاران 5 هزار طرح صنعتی در استان اصفهان در حال اجراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 5 هزار طرح صنعتی در استان اصفهان در حال اجراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید