دکتر ساختگی که قبولی در رشته پزشکی را 600 میلیون تومان می فروخت

به گزارش مجله هاستفا، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری اطلاع داد که تحت عنوان موسسه کنکور، با وعده قبولی صد درصد در رشته پزشکی با دریافت مبالغ هنگفتی از فریب خوردگان اقدام به فروش صندلیهای دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی می نمود .

دکتر ساختگی که قبولی در رشته پزشکی را 600 میلیون تومان می فروخت

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت : در پی شکایت دانشگاه آزاد اسلامی در مورد کلاهبرداری تحت عنوان فروش قبولی صد در صد در رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی پرونده ای در شعبه 7دادسرای ناحیه 33تهران تشکیل و پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی نهاده شد .

در تحقیقات اولیه کارآگاهان دو تن از همدستان متهم را که اقدام به جلب مشتری و تبلیغ برای موسسه وی می نمودند دستگیر کرده و به وسیله آنان پیروز به شناسایی محل سکونت متهم در منطقه ستارخان گردیدند و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به اداره سیزدهم منتقل نمودند .

متهم پس از حضور در پلیس آگاهی در بازپرسی های اولیه لب به اعتراف گشود و در تشریح شیوه و شگرد کلاهبرداری خود عنوان داشت : من دارای مدرک لیسانس می باشم و خود را دارای دکترای برق و مشاور ارشد آموزش معرفی کرده و اقدام به راه اندازی یک موسسه کنکور در محدوده صادقیه نمودم و به وسیله مربیان اقدام به اغفال داوطلبان کنکور کرده و به آنها وعده قبولی صد در صد در کنکور پزشکی می دادیم و به آنها می قبولاندیم که دارای ارتباطات خاص با بعضی افراد صاحب نفوذ در دانشگاه آزاد هستیم و هر سال با پرداخت مبالغی بین 300تا 600میلیون می توانیم سهمیه قبولی در رشته پزشکی را خریداری نماییم .

در این مدت حدود 30نفر مبالغ مورد نظر را پرداخت کرده و من هم در عوض کارت دانشجویی و مدارک نام نویسی آنها در دانشگاه آزاد را که همگی جعلی و ساختگی بودندتحویل آنها می دادیم و با آغاز ترم جدید موسسه را بسته و قبل از اینکه ملباختگان با مراجعه به دانشگاه آزاد متوجه فریب خوردگی خود شوند متواری شدم.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور در ادامه اضافه کرد : متهم و همدستانش مبلغی در حدود 10میلیارد تومان را از مالباختگان در تهران و کرج دریافت کرده و علاوه بر دانشگاه آزاد 30نفر از فریب خوردگان نیز به عنوان شاکی به اداره سیزدهم مراجعه کرده اند. متهم و سه تن از همدستانش جهت تحقیقات تکمیلی و شناسایی کلیه شکات با دستور بازپرس شعبه 7دادسرای ناحیه 33تهران در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی می باشند .

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1491

به "دکتر ساختگی که قبولی در رشته پزشکی را 600 میلیون تومان می فروخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکتر ساختگی که قبولی در رشته پزشکی را 600 میلیون تومان می فروخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید