رئیس جمهوری، خود را به پلیس معرفی کرد

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران : رئیس جمهور پیشین آفریقای جنوبی ، جاکوب زوما ، خود را به پلیس معرفی کرد تا 15 ماه زندان را به جرم تحقیر دادگاه شروع کند.

رئیس جمهوری، خود را به پلیس معرفی کرد

به گزارش به نقل از ایسنا، سخنگوی پلیس ، لیراندزو تمبا در بیانیه ای گفت: براساس رای دادگاه قانون اساسی ، زوما در بازداشت پلیس واقع شده است. وزارت اداره اصلاحات هم در بیانیه جداگانه ای اعلام نمود که زوما در مرکز اصلاح و تربیت Estcourt ، در حدود 175 کیلومتری از خانه روستایی خود در انکاندلا در شرق آفریقای جنوبی پذیرفته شد. تلویزیون بطور زنده ورود وی به مرکز را پخش کرد.

هفته گذشته دادگاه زوما را به علت سرپیچی از دستورالعملی برای ارائه شواهد در تحقیق درباره فساد در طول 9 سال قدرت وی تا سال 2018 ، به 15 ماه حبس محکوم کرد. این تحقیق به وسیله معاون رئیس دادگستری ریموند زوندو انجام می گردد. به پلیس دستور داده شده بود که در صورت عدم حضور زوما در پاسگاه پلیس تا خاتمه روز چهارشنبه او را دستگیر کند. صدها تن از هواداران وی که بعضی از آنها به اسلحه ، همه و سپر مسلح بودند، در نزدیکی خانه او تجمع نموده بودند تا از دستگیری وی جلوگیری نمایند. اما در نهایت ، زوما 79 ساله تصمیم گرفت که بی سر و صدا برود.

بنیاد وی گفت ، رئیس جمهور زوما تصمیم گرفته است که دستور حبس را اجرا کند ، برای اولین بار اردوگاه زوما تمایل به همکاری با دادگاه را نشان داد.

سخنگوی اداره اصلاحات آفریقای جنوبی اعلام نمود : جاکوب زوما دقیقا بعد از ساعت 1 بامداد وارد شد. می دانید که به اسم رئیس جمهور سابق، یگان حفاظت دارد. آنها او را نزد ما آوردند و ما از این لحظه به بعد، این مسئولیت را برعهده خواهیم گرفت. باید اطمینان حاصل کنیم که وی با سلامت کامل به زندان می رود و بعلاوه نیازهای ویژه وی را تأمین می کنیم.

زوما انکار می نماید که تحت رهبری وی فساد گسترده ای وجود داشته است. وکلای وی روز چهارشنبه از دادگاه قانون اساسی خواستند دستور خود را به پلیس برای دستگیری وی تا نیمه شب به حالت تعلیق درآورد.

زوما از سال 2018 با تحقیق در خصوص ادعاهای فساد مربوط به دوران ریاست جمهوری و قبل از آن روبرو شده است. کمیسیون تحقیقات در حال آنالیز ادعاهایی است که وی به برادران گوپتا، سه تاجر هندی اجازه داده است منابع دولتی را غارت نمایند. او و برادران گوپتا که پس از برکناری زوما به دوبی گریختند ، هرگونه تخلف را انکار می نمایند.

زوما بعلاوه با یک پرونده قضایی جداگانه در رابطه با معامله تسلیحاتی 2 میلیارد دلاری در سال 1999 زمانی که معاون رئیس جمهور بود روبرو است. او اتهامات را رد می نماید. رئیس جمهور سابق گفت که وی قربانی یک شکار جادوگر سیاسی است و کمیسیون تحقیات در برابر او مغرضانه عمل می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8120

به "رئیس جمهوری، خود را به پلیس معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری، خود را به پلیس معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید