روسای جمهور کره جنوبی و آمریکا درباره نحوه مقابله با کرونا رایزنی کردند

به گزارش مجله هاستفا، رسانه ها از تماس تلفنی رئیس جمهور کره جنوبی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و رایزنی درباره مسائل روز منطقه و دنیا از جمله نحوه مقابله با شیوع ویروس کرونای جدیدخبر دادند.

روسای جمهور کره جنوبی و آمریکا درباره نحوه مقابله با کرونا رایزنی کردند

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه ها شامگاه شنبه از رایزنی روسای جمهور کره جنوبی و آمریکا خبر دادند.

خبرگزاری یونهاپ در خبری نوشت که مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی با دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده شنبه شب به وقت تهران تماس تلفنی برقرار کرد.

این خبرگزاری بدون اشاره به جزئیات بیشتری از این رویداد تنها نوشت که این دو روسای جمهور درباره ویروس کرونای جدید گفت وگو کردند.

این رایزنی در حالی صورت گرفت که کره جنوبی و آمریکا مدتهاست درباره میزان سهم اقتصادی هرکشور برای ادامه استقرار نظامیان آمریکا در خاک کره جنوبی اختلاف نظر دارند.

وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته در این باره در نشست مطبوعاتی گفت که کره جنوبی باید هزینه بیشتری برای استقرار نظامیان ایالات متحده در این کشور پرداخت کند. مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در نشست مطبوعاتی در وزارت دفاع آمریکا گفت که در رایزنی با همتای کره ای خود گفته که این کشور متحد و دوست نزدیک آمریکا و کشور ثروتمندی است.

از زمان پایان جنگ کره در سال 1953، کره جنوبی میزبان حدود 30 هزار تفنگدار دریایی آمریکا است. مردم کره جنوبی بارها در اعتراض به حضور نظامیان آمریکایی که باعث ایجاد مسائل زیادی در این کشور شده اند، تظاهرات نموده و خواهان خروج ارتش آمریکا از این کشور هستند.

چندی قبل اعضای حزب دموکراتیک خلق کره جنوبی با تجمع مقابل یکی از پایگاه های نظامی این کشور محل استقرار قوای آمریکا، خواهان خروج نظامیان آمریکا از خاک خود شدند. (جزئیات بیشتر)

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3909

به "روسای جمهور کره جنوبی و آمریکا درباره نحوه مقابله با کرونا رایزنی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسای جمهور کره جنوبی و آمریکا درباره نحوه مقابله با کرونا رایزنی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید