سامان دهی ساحل چارقلی گمیشان با اعتبار 5، 6 میلیارد ریال

به گزارش مجله هاستفا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با فرماندار گمیشان در راستای آنالیز اعتبارات، برنامه و پروژه های سال 99 شهرستان ملاقات و گفت وگو کرد.

سامان دهی ساحل چارقلی گمیشان با اعتبار 5، 6 میلیارد ریال

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی گلستان، این ملاقات یکشنبه 31 فروردین ماه 99 با حضور احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان گلستان، احمد دستمزد فرماندار شهرستان گمیشان، سارا اخوت معاون میراث فرهنگی استان و بهزاد عسگریان مدیر میراث فرهنگی شهرستان با موضوع اعتبارات، برنامه و پروژه های سال 99 و اعتبارات ملی که برای سواحل شهرستان در نظر گرفته شده است، در محل فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

احمد تجری در این ملاقات با اشاره به حفظ، بازسازی و بهسازی بافت قدیم گمیشان و همکاری با مالکان خانه های قدیمی که در سیل اخیر آسیب جدی دیده بودند، اعلام کرد: با توجه به این که شهرستان گمیشان، جزء مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان است این اداره کل نگاه ویژه ای در سه حوزه میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی به این شهرستان خواهد داشت.

او با تأکید بر اهمیت سواحل شهرستان برای جذب جهانگرد، گفت: ساماندهی ساحل چارقلی در سال 1398 بااعتبار 5 میلیارد و 600 میلیون ریال از اعتبارات ملی با اجرای حدود یک کیلومتر آسفالت و زیرسازی راستا اجرایی شده است.

او بافت تاریخی گمیشان را از بافت های ارزشمند استان معرفی کرد و توضیح داد: می توان با مشارکت و تعامل شهرداری گمیش تپه اقدامات مناسبی برای ساماندهی بافت قدیم گمیشان نظیر کف سازی، محوطه سازی، جداره ها، بازسازی و بهسازی را اجرایی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان گلستان در ادامه از سواحل چارقلی و توماجلر شهرستان، خانه تاریخی روشنی باهدف پیگیری پیشرفت بازسازی و بهسازی بنا برای تغییر کاربری آن به موزه صید و صیادی، موزه مردم شناسی گمیشان به منظور آنالیز و برطرف مسائل احتمالی، اقامتگاه بوم گردی حمایتی، کارگاه آموزشی و تولیدی شرکت تعاونی صنایع دستی آلتین چاغی شهرستان بازدید کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3767

به "سامان دهی ساحل چارقلی گمیشان با اعتبار 5، 6 میلیارد ریال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامان دهی ساحل چارقلی گمیشان با اعتبار 5، 6 میلیارد ریال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید