شمار زیادی از خوزستانی ها با عارضه تنفسی راهی بیمارستان شدند

به گزارش مجله هاستفا، بارندگی اخیر در استان خوزستان باعث مراجعه شمار زیادی از افراد با مسائل تنفسی به مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز شده است.

شمار زیادی از خوزستانی ها با عارضه تنفسی راهی بیمارستان شدند

به گزارش ایرنا، فرهاد حمزه لویی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، روز سه شنبه 7 آبان با اعلام مراجعه چهار هزار و 481 نفر به مراکز درمانی زیر مجموعه این دانشگاه به علت مسائل تنفسی گفت: این آمار مربوط به هشت صبح 6 آبان تا هشت صبح هفتم آبان است که از این تعداد چهار هزار و 432 نفر سرپایی درمان و 160 نفر بستری شدند.

نخستین بارندگی های پاییزی در استان خوزستان در سال های گذشته نیز باعث مراجعه شمار زیادی از افراد با مسائل تنفسی به بیمارستان های استان خوزستان شده بود.

دانشگاه علوم پزشکی اهواز در سال های گذشته گزینه های متفاوتی به عنوان عامل این مسائل تنفسی در خوزستان آنالیز نموده و چهار عامل مشعل های چاه های نفت، سوزاندن مزارع نیشکر، سوزاندن زباله و گرده های گیاهی به عنوان عوامل احتمالی تنگی نفس اعلام نموده است.

این دانشگاه به خصوص بر نقش گرده افشانی درخت های کنوکارپوس در این مسائل تنفسی تاکید دارد. کشت این گیاه بومی آمریکا در سال های اخیر در اهواز و سایر بخش های خوزستان گسترش یافته است. این گیاه دو فصل گل دهی در بهار و پاییز دارد. مسئولان بر احتیاج به هرس زودرس این درختان برای پیشگیری از مسائل تنفسی پاییزی تاکید دارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1142

به "شمار زیادی از خوزستانی ها با عارضه تنفسی راهی بیمارستان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار زیادی از خوزستانی ها با عارضه تنفسی راهی بیمارستان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید