شگفت انگیزترین فرودگاه های دنیا

به گزارش مجله هاستفا، فرودگاه ها غالباً اولین مکان هایی هستند که مسافران هنگام رسیدن به مقصد از آن ها تماشا می نمایند و بنابراین در شکل گیری عقاید و دیدگاه ها نقش بسزایی دارند. بعلاوه علاوه بر کارایی و سودرسانی بسیار بالا، از زیباترین نمونه های طراحی صنعتی به تعداد می آیند. در این مقاله به معرفی و آنالیز باشکوه ترین فرودگاه های سراسر دنیا می پردازیم. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

شگفت انگیزترین فرودگاه های دنیا

شنژن بن (شنزن Baoan) در چین

طراحی منحنی و دنباله دار فرودگاه شنژن این تصور را ایجاد می نماید که گویی ساختمان، یک موجود متحرک است. به عقیده ماسیمیلیانو فوکساس، معمار ایتالیایی، برای طراحی این سازه از سفره ماهی مانتا الهام گرفته شده که در سواحل چین به وفور یافت می شوند. محوطه غارمانند و سقف بلند 80 متری به مسافران این احساس را می دهند که انگار درون روده های یک موجود دریایی غول پیکر هستند؛ اما ساختار پیچیده لانه زنبوری آن، چشم اندازی از فضای بیرون را هم به دست می دهد. برنامه هایی برای توسعه این فرودگاه در سال 1404 در نظر گرفته شده که می توانند بسیار جالب و شگفت انگیز باشند.

ملکه تامار (Queen Tamar)

این فرودگاه مدرن در شهر قرون وسطایی مستیا (جزو میراث فرهنگی یونسکو) در گرجستان قرار گرفته است. محوطه 250 مترمربعی ملکه تامار ممکن است کوچک به نظر برسد اما به لطف طراحی برجسته و بی نظیرش، جزو زیباترین فرودگاه های دنیا محسوب می شود. معمار آن یورگن مایر آلمانی بوده و شیشه های دودی و بنای سفید آن متأثر از برج های دیده بانی مستیا در دوره باستان است. بعلاوه داخل دیوارهای منحنی شکل و باریک فرودگاه، فضای کافی برای برج کنترل، کافه و سالن انتظار وجود دارد. بلیط هواپیما تهران تفلیس را با قیمت مناسب بخرید.

چاتراپاتی شیواجی (Chatrapati Shivaji) واقع در بمبئی هندوستان

بمبئی به اسم یکی از پرجمعیت ترین شهرهای دنیا، فرودگاه عظیم و مجللی دارد. سقف منحنی شکل و سفید این فرودگاه شبیه به قصرهای زمان امپراطوری مغول است. ستون های ساختمان منقش به طرح ها و بافت های سنتی هند هستند که زیبایی غیرقابل انکاری را به آن می بخشند. اسکیدمور(Skidmore)، اوینگز (Owings) و مریل (Merrill)، معماران این فرودگاه، پنجره هایی را درون سقف کاذب تعبیه نمودند تا نور خورشید به داخل ساختمان راه پیدا کند؛ درحالی که نمای شیشه ای بیرونی، بیانگر مدرنیته و خوش بینی به آینده است. مقایسه فرودگاه با محله های اطراف آن، اختلاف طبقاتی موجود در هند را به وضوح آشکار می سازد.

داوچنگ یادینگ (Daocheng Yading) در تبت

فرودگاه داوچنگ یادینگ در میان رشته کوه های تبت قرار گرفته و مرتفع ترین فرودگاه غیرنظامی دنیا است. این پایانه در ارتفاع 4 کیلومتری از سطح دریا واقع شده و برای همین ممکن است بعضی بازدیدکنندگان به بیماری ارتفاع زدگی دچار شوند؛ اما همه این ها ارزش تماشا منظره ها باورنکردنی و چشم اندازهای زیبای تبت را دارد. گروه معماری GUD با تأثیرپذیری از فرهنگ بودائی این بنا را طراحی نموده اند. پایانه مدور داوچنگ یادینگ یادآور گره شال کاتا (khata) است که بین بودائی ها محبوبیت بسیاری دارد. متأسفانه در سال 1400 و با احداث فرودگاه ناگو داگرینگ (Nagqu Dagring) چین در ارتفاع 4 کیلومتر از سطح دریا؛ داوچنگ یادینگ صندلی خود را از دست خواهد داد.

برای خرید بلیت هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8325

به "شگفت انگیزترین فرودگاه های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفت انگیزترین فرودگاه های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید