عبدی کوبانی: ترامپ با توافق قسد و دمشق موافق است

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران، مظلوم عبدی کوبانی فرمانده نیروهای قسد (دموکراتیک سوریه) در مصاحبه با یک رسانه کرد زبان ضمن تائید مکالمه تلفنی چند روز گذشته خود با دونالد ترامپ، گفته که رئیس جمهوری آمریکا اعتراضی به توافق حاصل شده میان نیروهای دموکراتیک و دولت دمشق در راستای دفع تهاجم ترکیه ندارد.

عبدی کوبانی: ترامپ با توافق قسد و دمشق موافق است

وی در مصاحبه با تلویزیون روناهی افزود: روسیه ضامن توافق به دست آمده میان نیروهای دموکراتیک و دمشق است.

به گفته عبدی کوبانی، این توافق زمینه حصول راه حل سیاسی که بعدها با دولت دمشق بر روی آن کار خواهد شد و ضامن حقوق کردها در سوریه است را هموار می کند.

وی همچنین مدعی شد آنها مناطق خود را تسلیم دولت دمشق نکرده اند حال آنکه نیروهای سوری طبق توافق در امتداد مناطق کردنشین همجوار با مرزهای ترکیه مستقر می شوند.

عبدی کوبانی تاکید کرد در این مقطع، اولویت نیروهای دموکراتیک دفع تهاجم ترکیه است و نه مبارزه با داعش. با این حال، نیروهای تحت امر وی مسئول نگهداری از 12 هزار اسیر داعشی که در مناطق تحت کنترل آنها به سر می برند؛ هستند.

گفتنی است ترکیه از چهارشنبه هفته گذشته به بهانه ایجاد منطقه امن در شمال شرق سوریه، تهاجم گسترده ای را علیه نیروهای دموکراتیک خلق آغاز کرد حال آنکه همزمان، نظامیان آمریکایی نیز با پشت کردن به کردهای سوری که متحد دیرینه آنها در منطقه محسوب می شوند؛ مناطق مورد تهاجم را ترک و راه را برای حمله ترکیه هموار کردند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 774

به "عبدی کوبانی: ترامپ با توافق قسد و دمشق موافق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدی کوبانی: ترامپ با توافق قسد و دمشق موافق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید