فرانسه خواهان حل فوری بحران لبنان شد

به گزارش مجله هاستفا، ایرنا نوشت: وزارت امور خارجه فرانسه ضمن اعلام اعزام هیاتی به لبنان، تاکید نمود: نمی توان در قبال تحولات جاری لبنان تماشاچی بود بلکه باید این وضعیت هرچه زودتر حل و فصل گردد.

فرانسه خواهان حل فوری بحران لبنان شد

منابع دیپلماتیک لبنان این موضع فرانسه را ورود فوری و قاطعانه آن به بحران کنونی دولت این کشور برشمردند و هدف آن را تاکید بر لزوم حل وفصل هرچه سریع تر اوضاع کنونی عنوان کردند.

این در حالی است که سفارت فرانسه در بیروت در تکاپوی فراهم کردن مقدمات دیدارهای هیات فرانسوی در بیروت است که شامل دیدار با رئیس جمهوری، نخست وزیر و رئیس مجلس و بعضی شصخیت های تاثیرگذار و سرشناس لبنان می گردد.

بر این اساس روزنامه الجمهوریه لبنان نوشت: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به زودی یک هیات به ریاست کریستف وارنو مدیر امور شمال آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه را راهی لبنان خواهد نمود، بر این اساس که اعلام کند پاریس نمی تواند در قبال آنچه در لبنان در جریان است، تماشاچی باشد بلکه باید در نزدیک کردن دیدگاه های گروه های مختلف لبنانی نقش داشته و رایزنی های کنونی را تسهیل کند تا نهادهای قانونی این کشور نقش طبیعی و معمول خود را بازیابند.

این در حالی است که صحنه سیاسی لبنان نیز در چند روز اخیر شاهد دیدارهای مقام های مختلف به منظور رایزنی در مورد تشکیل دولت آینده بوده است دیدار سعد حریری نخست وزیر دولت پیشبرد امور با جبران باسیل وزیر خارجه و نیز دیدار روز گذشته حریری با میشل عون رئیس جمهوری لبنان نیز در همین چارچوب انجام شد. همچنین حریری روز گذشته با حاج حسین خلیل معاون سیاسی دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کرد.

در این میان نبیه بری رئیس مجلس لبنان اصرار دارد که حریری نباید از نامزدی برای نخست وزیری صرف نظر کند و یا شخصا در تماس مستقیم با او است و یا علی حسن خلیل وزیر اقتصاد با حریری در ارتباط است و در چند روز اخیر بیش از پنج بار با وی ملاقات نموده است.

بری در این خصوص تاکید نموده است : من با حریری هستم و در رایزنی های مربوط به تشکیل دولت نیز از او نام خواهم برد؛ این موضع نه بر اساس منافع شخصی بلکه بر اساس منافع کشوم است.

310311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1367

به "فرانسه خواهان حل فوری بحران لبنان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه خواهان حل فوری بحران لبنان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید