مرحله حساس شکایت از عربستان در بیستمین سالگرد حملات 11 سپتامبر

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، با نزدیک شدن به بیستمین سالگرد حملات تروریستی یازده سپتامبر، خانواده های قربانیان این حملات به مراجع قضایی فشار آورده اند تا ابهامات مربوط به دخالت حکومت عربستان در این حملات را روشن نمایند.

مرحله حساس شکایت از عربستان در بیستمین سالگرد حملات 11 سپتامبر

دادرسی مربوط به یکی از این شکایات در امسال پیشرفت چشمگیری داشته و مقامات سابق عربستان در این دادرسی شهادت داده اند. ولی جزئیات شهادت ها هنوز محرمانه است و دولت آمریکا مجموعه وسیعی از مدارک ارائه شده در این دادرسی ها را به علت حساسیت موضوع هنوز علنی ننموده است.

علنی نکردن این اطلاعات باعث نارضایتی خانواده های قربانیان شده که هدف شکایات قضایی آن ها اثبات نقش حکومت عربستان در یاری به حملات تروریستی سال 2001 به شهرهای آمریکا است.

خانواده های قربانیان می گویند چرا این اطلاعات که در اختیار پلیس فدرال و سایر نهادهای امنیتی است به خانواده ها داده نمی گردد.

وکلای گروهی از خانواده ها قصد دارند از قاضی یکی از دادگاه ها بخواهند که این اطلاعات را به طور ویژه در اختیار خانواده ها قرار دهند. طبق مقررات دادرسی، وکلا حق ندارند اطلاعات جمع آوری شده به وسیله دادگاه را علنی نمایند ولی معتقدند که این اطلاعات تایید ادعای آن ها مبنی بر مشارکت عربستان سعودی در حملات است.

ریاض همیشه مشارکت در حملات و یا تبانی با هواپیماربایان را تکذیب نموده ولی این موضوع به محور اصلی شکایت خانواده ها در مراجع قضایی نیویورک تبدیل شده است.

علاوه بر این که 15 نفر از مجموع 19 هواپیماربای مسئول اجرای این حملات و اسامه بن لادن، طراح آن، تبعه عربستان سعودی هستند شاکیان اعلام می نمایند که عوامل حکومت عربستان شرایط لازم برای تردد این افراد در کشورهای غربی و خاک آمریکا را فراهم نموده اند.

در این میان اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا، که تحقیقاتش در این گزارش ضمیمه شده است به این نتیجه رسیده که عوامل امنیتی و دیپلماتیک حکومت عربستان سعودی یاری های لجستیکی در اختیار تروریست ها قرار داده اند و بدون وجود یک شبکه حمایتی در آمریکا چنین حمله ای به احتمال فراوان به وقوع نمی پیوست.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7988

به "مرحله حساس شکایت از عربستان در بیستمین سالگرد حملات 11 سپتامبر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرحله حساس شکایت از عربستان در بیستمین سالگرد حملات 11 سپتامبر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید