مرگ اولین زندانی زن سیاسی در مصر از سال 2013

به گزارش مجله هاستفا، سازمان های حقوق بشری در مصر از درگذشت یک زندانی زن سیاسی، که در بازداشتگاهی در شمال قاهره محبوس بود، خبر دادند که این نخستین واقعه از این دست از تابستان سال 2013 محسوب می گردد.

مرگ اولین زندانی زن سیاسی در مصر از سال 2013

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از القدس العربی، جریان های مدافع حقوق بشر در مصر، روز گذشته بیان کردند که مریم سالم در زندانی در شمال قاهره درگذشت.

کمیته هماهنگی برای حقوق و آزادی مصر(نهادی غیردولتی، که مقر آن در قاهره است) و عایده سیف الدوله مدیر مرکز حقوقی الندیم این خبر را اعلام نموده اند.

در حالی که مقام های مصری تا به امروز هیچ گونه اظهارنظری درباره این خبر ننموده اند. دولت قاهره معمولا وجود زندانیان سیاسی را انکار و تأکید می نماید که به همه زندانیان بدون تبعیض خدمات درمانی ارائه می دهد.

کمیته هماهنگی برای حقوق و آزادی مصر، در صفحه کاربری خود در فیسبوک نوشت: مریم آخرین نفس هایش را روز گذشته در محل حبس خود در زندان القناطر کشید.

این کمیته توضیح داد، مریم 32 ساله مادر کودکی دو ساله از استان سینای شمالی است که به 10 سال زندان محکوم شده بود.

عایده سیف الدوله، مدیر مرکز الندیم نیز در صفحه کاربری خود در فیس بوک نوشت: مریم سالم در داخل زندان القناطر درگذشت و او به عارضه سیروز کبدی مبتلا بود.

وی با اشاره به این که مریم سالم نخستین زندانی زن سیاسی از سال 2013 بود که در زندان جانش را از دست می دهد، توضیح داد که وی جزو گروهی از زنان استان سینای شمالی بود که به مدت 10 تا 15 سال به زندان محکوم شده اند.

امروز- دوشنبه- نیز فعالان مصری مقیم خارج نیز به وسیله شبکه های اجتماعی، از اعتصاب غذای حدود 10 زندانی زن در بازداشتگاه القناطر خبر دادند و توضیح دادند که زندانیان در کوشش برای آزادی شان از چند روز پیش دست به اعتصاب غذا زده اند.

در حالی که خبرگزاری رسمی مصر، روز گذشته خبر اعتصاب غذای زندانیان زن در بازداشتگاه القناطر را تکذیب و به نقل از یک منبع امنیتی بیان کرد که این اخبار ادعاهایی کذب هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2199

به "مرگ اولین زندانی زن سیاسی در مصر از سال 2013" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ اولین زندانی زن سیاسی در مصر از سال 2013"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید