نتایج اجرای طرح پایش محیط کسب و کار بخش تعاون

به گزارش مجله هاستفا، براساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب و کار ایران در پاییز 1399، رقم شاخص ملی بخش تعاون، 5.45 (نمره بدترین ارزیابی 10 است) محاسبه شد که نشان دهنده بهبود اندک شرایط کسب و کار نسبت به فصل گذشته است.

نتایج اجرای طرح پایش محیط کسب و کار بخش تعاون

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، ، در طرح پایش پاییز 99، تعداد 469 فعال اقتصادی بخش تعاون در تمامی رشته فعالیت ها و در کلیه استان ها مشارکت داشتند.

براساس این گزارش، نامناسبترین مولفه های محیط کسب و کار بخش تعاون در پاییز 99 شامل بی ثباتی و غیرقابل پیش بینی بودن قیمت ها، دشواری تامین اقتصادی از بانک ها و بی ثباتی سیاست ها، مقررات و رویه های اجرایی بوده است.

بعلاوه مناسب ترین مولفه های محیط کسب و کار بخش تعاون در پاییز 99 شامل محدودیت دسترسی به آب، محدودیت دسترسی به شبکه تلفن همراه و اینترنت و محدودیت دسترسی به حامل های انرژی اعلام شده است.

براساس آنالیز های آماری برآورد فصلی شاخص ملی محیط کسب و کار بخش تعاون در بخش های عمده اقتصادی شامل خدمات: برترین محیط کسب و کار و کشاورزی، بدترین محیط کسب و کار ثبت شده است.

این آمار نشان داد که استان های یزد، زنجان و کرمان به ترتیب برترین محیط کسب و کار و استان های خراسان جنوبی، خوزستان و ایلام به ترتیب بدترین محیط کسب و کار را داشته اند.

بر اساس رشته فعالیت ها این آمار نشان می دهد فعالیت های اقتصادی و بیمه برترین محیط کسب و کار و آب رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت های تصفیه، بدترین محیط کسب و کار را در پاییز سال جاری داشته اند.

لازم به ذکر است، محیط کسب و کار شامل مجموعه عواملی می گردد که بر عملکرد یا اداره بنگاه های اقتصادی موثر هستند، اما تقریباً خارج از کنترل مدیران بنگاه ها قرار دارند. عواملی نظیر قوانین و مقررات، اندازه بارندگی، فرهنگ کاری و …. در هر منطقه جغرافیایی و در هر رشته کاری و هم در طول زمان متفاوت هستند. طبق ماده 4 قانون بهبود فضای کسب و کار، اتاق ها موظفند به منظور اطلاع سیاست گذاران از شرایط محیط کسب و کار کشور، شاخص های ملی محیط کسب و کار در ایران را تدوین و به طور سالانه و فصلی حسب مورد به تفکیک استان ها، بخش ها و فعالیت های اقتصادی، سنجش و اعلام نمایند. بر همین اساس اجرای طرح پایش شاخص های ملی محیط کسب و کار با همکاری اتاق های تعاون، بازرگانی و اصناف از بهمن ماه سال 1395 اجرا شد.

->

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8371

به "نتایج اجرای طرح پایش محیط کسب و کار بخش تعاون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج اجرای طرح پایش محیط کسب و کار بخش تعاون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید