نکته ای پیرامون تخریب ها در بازار تهران

به گزارش مجله هاستفا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، نکته ای پیرامون تخریب ها در بازار تهران مطرح شد.

نکته ای پیرامون تخریب ها در بازار تهران

قضیه چیست؟

بازار تهران در آبان 1356 ثبت ملی شده، اما این موضوع هم باعث نشده تخریب هایش کمتر گردد، بلکه به آسیب ها و تخریب های این منطقه اضافه شده است.

شاهد این تخریب ها را می توان خبرهای آتش سوزی در سراها و مغازه های مختلف از سرای حاج حسن تا بازار کفاش ها و تخریب حمام تاریخی و ساخت پاساژی جدید به جای آن در بخشهای مختلف بازار دانست؛ اتفاقاتی که مربوط به چند دهه قبل نیست، بلکه در همین یک دهه اخیر بازار تاریخی تهران همه این اتفاقات را به چشم دید و با جان لمس کرد.

هرچند در طول سالهای گذشته متولیان میراث فرهنگی به طور دائم از هماهنگی بین صنف بازاری و میراث فرهنگی خبر می دادند، اما این بار بعد از آخرین آتش سوزی اتفاق افتاده در بازار تاریخی تهران در 29 تیر، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران بیان کرد با توجه به این نوع اتفاقات ضروری است تا زمانیکه قرار است اقداماتی در بازار تهران به خصوص در روزهای تعطیل انجام گردد و از آتش یا برق استفاده گردد، حتما یک ناظر از هیات امنای بازار یا مسئولان آن راسته بازار در محل حضور داشته باشند و کار فقط به عهده کارگر نباشد. قرار است این پیشنهاد توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی استان در جلسه ای با حضور نماینده های بازار تهران و نمایندگان دفاتر شهرداری و مراکز تسهیل گری اعلام گردد. او همچنین گفت این درخواست باید به وسیله دفاتر تسهیل گری که با بازاری ها، شهرداری ها و میراث فرهنگی ارتباط دارند به صورت مکتوب به هیات امنا منعکس گردد.

هرچند در روز نخست مهر، در جلسه هیات امنای بازار تهران، که با دستور جلسه انتخاب نمایندگان هیات امنای بازار تهران و توسط جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار در سالن جلسات ستاد بحران شهرداری منطقه 12 تهران برگزار گردید، به گسترش این بازار تاریخی توجه شده بود تا از بروز مسائل احتمالی در آینده جلوگیری گردد، اما طبق صورتجلسه ای که منتشر شده، هیچ خبری از حضور نماینده ای از وزارت میراث فرهنگی به چشم نمی خورد.

احمد کریمی اصفهانی، دبیر کل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار در این جلسه تاکید نمود با توجه به گسترش این بازار تاریخی و افزایش کسبه و مراجعه نمایندگان باید برای پیگیری مسائل و عدم از هم گسیختگی مطالب، نمایندگانی از بین هیات های امنا انتخاب شوند تا با پیگیری موارد از مسائل احتمالی جلوگیری نموده و یا مسائل گریبانگیر بازار را پیگیری نمایند.

همچنین مصوب شده تا همه موضوعات مربوط به 112 هکتار بازار تهران با دستگاه های دولتی و اجرایی کشور به وسیله نمایندگان انتخاب شده بازار پیگیری گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: همگردی
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5245

به "نکته ای پیرامون تخریب ها در بازار تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکته ای پیرامون تخریب ها در بازار تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید