نگاه زیر ساختی به هفته کتاب با تشکیل کمیته محتوایی محقق شده است

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو، سعید میرمحمدصادق، مدیر کمیته محتوایی هفته کتاب در برنامه صبح و مصاحبه اظهار کرد: هفته کتاب همزمان با زادروز علامه طباطبایی آغاز و کلیه دستاوردها و فعالیت های فرهنگی حوزه کتاب، کتابداری و کتابخوانی در کل کشور هم در این هفته ارائه می گردد.

نگاه زیر ساختی به هفته کتاب با تشکیل کمیته محتوایی محقق شده است

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

میرمحمدصادق درباره اقدامات این کمیته در هفته کتاب گفت: نگاه کمیته به هفته کتاب یک نگاه زیرساختی است؛ ما سال جاری کلان برنامه های حوزه فرهنگ را احصا و براین اساس، ریز برنامه هایی را تعریف می کنیم که این کلان برنامه ها هم حوزه های زیرساختی کتاب، گام دوم انقلاب و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه کتاب را در برمی گیرد.

مدیر کمیته محتوایی هفته کتاب ادامه داد: تأثیرگذاری تغییر محتوا بر سطح کتابخوانی در جامعه بستگی به خود مردم دارد یعنی کمیته محتوا به تنهایی نمی تواند بر افزایش کتابخوانی موثر باشد؛ عوامل متعددی مانند طراحی یک جلد خوب، ویترین زیبای کتابفروشی و یا تغییر محتوا می توانند سطح کتابخوانی را تحت تأثیر قرار دهند.

میرمحمدصادق با بیان اینکه هفته کتاب همواره زمانی برای تجمع اهالی کتاب بود مطرح کرد: سال جاری با توجه به شیوع کرونا این تجمعات هم مجازی شده و ما هم پژوهش هایی را پیش بینی کردیم که از نظر زیرساختی به حوزه کتاب یاری نمایند.

در ادامه، دکتر مهدی جمالی نژاد رئیس شبکه شهرهای دوستدار کتاب گفت: نگاه وزارت کشور به موضوع کتاب نگاه بسیار عمیقی است. تأکید وزارتخانه براین است که کار شهرداری ها صرفاً ساخت و ساز نباشد و در کنار اقدامات سخت افزاری، اقدامات نرم افزاری و فرهنگی هم انجام گردد.

وی با بیان اینکه شهرهای پایتخت و دوستدار کتاب برای اولین بار در سال 2001 توسط یونسکو پایه گذاری شد اضافه کرد: این یک عنوان فرهنگی است و به شهرهای اعطا می گردد که طرح های ویژه خود را در همکاری با دولت و انجمنها و مردم در زمینه کتاب و کتابخوانی انجام می دهند.

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: شهرهای پایتخت و دوستدار کتاب، یک سال فرصت دارند که طرح ها و برنامه های مرتبط با ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی را اجرا نمایند.

جمالی نژاد با اشاره به انتخاب و معرفی شهرهای اهواز، نیشابور، بوشهر، کاشان، یزد شیراز به عنوان پایتخت کتاب از سال 93 تا 99 گفت: همزمان با این جشنواره، روستاها و عشایر فعال در این عرصه نیز معرفی می شوند و البته سال جاری با توجه به شیوع کرونا این برنامه را به صورت مجازی برگزار می کنیم.

رئیس شبکه شهرهای دوستدار کتاب اضافه کرد: این طرح رقابت مثبت بین شهرها و روستاها را افزایش داده و باعث شده که شهرداران و دهیاران هم از ایجاد زیرساخت های کتاب و کتابخوانی استقبال نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5802

به "نگاه زیر ساختی به هفته کتاب با تشکیل کمیته محتوایی محقق شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه زیر ساختی به هفته کتاب با تشکیل کمیته محتوایی محقق شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید