هرم هیئت علمی در حوزه علوم پزشکی باید ترمیم و اصلاح گردد

به گزارش مجله هاستفا، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید سطح کیفی و کمی رشته های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه آزاد ارتقا یافته و هرم هیئت علمی در حوزه علوم پزشکی نیز ترمیم و اصلاح گردد.

هرم هیئت علمی در حوزه علوم پزشکی باید ترمیم و اصلاح گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، جلسه شورای اداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با حضور محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردید.

نفر در این جلسه با تأکید بر ارتقای سطح کیفی و کمی رشته های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: باید هرم هیأت علمی در حوزه علوم پزشکی ترمیم و اصلاح گردد.

وی با بیان اینکه نمی توانیم با استفاده از اساتید حق التدریس نسبت به رفع کمبود ها به خصوص اساتید در رشته های پزشکی و پیراپزشکی اقدام کنیم، گفت: ضروری است نگاه متفاوتی به جذب اساتید در حوزه پزشکی داشته باشیم. خوشبختانه مسائل و موانع جذب هیأت علمی در حوزه پزشکی رفع شده است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان باید تأسیس بیمارستان را در اولویت کاری خود قرار دهد، اظهار داشت: تأسیس رشته های جدید پیراپزشکی یکی از شرایط مطلوب برای جذب دانشجو و همچنین پرورش نیرو های کارآمد در هر منطقه است.

همچنین سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در این جلسه گفت: این دانشگاه تنها مجموعه آموزشی استان است که دارای 38 واحد، مرکز و پردیس آموزشی و مدارس سماست که توانسته نقش بسزایی در تأمین نیروی انسانی ایفا نماید، به طوری که 110 هزار فارغ التحصیل و 30 هزار دانشجوی در حال تحصیل گویای این نقش است.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان توانسته در حوزه پزشکی و پیراپزشکی در راستای تأمین نیروی انسانی کادر درمانی در استان گام مؤثری بردارد.

مسعود کرمان معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان نیز در این جلسه از ایجاد شرایط مناسب برای افزایش سطح کمی و کیفی تحصیلی و علمی دانشجویان اطلاع داد و گفت: ایجاد کمیته تحقیقات از اقداماتی است که در جهت ارتقاء سطح علمی دانشجویان و اساتید اجرا شده است.

کرمان درخصوص خاتمه نامه های دانشجویی اظهار داشت: دانشجویان موضوع خاتمه نامه خود را با توجه به نیازمندی های استان و براساس طرح آمایش سرزمین و حوزه جغرافیایی استان انتخاب می نمایند.

گفتنی است، نفر و هیأت همراه با حضور در مزار شهدای گمنام با آرمان های هشت سال دفاع مقدس تجدید بیعت کردند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2272

به "هرم هیئت علمی در حوزه علوم پزشکی باید ترمیم و اصلاح گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرم هیئت علمی در حوزه علوم پزشکی باید ترمیم و اصلاح گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید