همه دانش آموزان عادی، تیزهوش و استثنایی باید در یک مدرسه تحصیل نمایند

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: متاسفانه 24 نوع مدرسه در کشور داریم که این تعدد مدارس به بی عدالتی در آموزش دامن می زند، همه دانش آموزان اعم از عادی، تیزهوش، استثنایی و ... باید در یک مدرسه تحصیل نمایند.

همه دانش آموزان عادی، تیزهوش و استثنایی باید در یک مدرسه تحصیل نمایند

سید جواد حسینی 18 اسفندماه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی باید در کشور شکل بگیرد، اظهار کرد: متاسفانه 24 نوع مدرسه در کشور داریم که این تعدد مدارس به بی عدالتی در آموزش دامن می زند و این موضوع با عدالت و کیفیت آموزش سازگار نیست، همه دانش آموزان اعم از عادی، تیزهوش، استثنایی و ... باید در یک مدرسه تحصیل نمایند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اضافه نمود: در این نوع مدرسه معلمان باید برای برخورد با همه دانش آموزان آموزش ببیند و همچنین آموزش باید متناسب با احتیاج مخاطبان باشد.

وی با تاکید بر اینکه چهره خشن بی عدالتی در آموزش مجازی خود را نشان داده است، شرح داد: در دوران کرونا شاهد بی عدالتی دیجیتالی هستیم، این نوع آموزش درد و رنج را برای بچه هایی که به تجهیزات مورداحتیاج برای آموزش مجازی دسترسی نداشتند، رقم زد.

حسینی اضافه نمود: حدود 71 درصد دانش آموزان سراسر کشور در شبکه آموزشی شاد که یک نرم افزار انحصاری، رایگان و فراگیر است، حضور دارند و آموزش های مورداحتیاج خود را دریافت می نمایند، این نرم افزار هم چنان در حال تقویت و به روز رسانی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه حدود 30 درصد دانش آموزان کشور که رقمی معادل سه میلیون نفر است، به تجهیزات هوشمند برای آموزش مجازی دسترسی ندارند، بیان نمود: از این تعداد در چهارمحال و بختیاری 46 هزار دانش آموز از فضای مجازی برای آموزش بی بهره بودند، حدود 3000 تبلت برای این دانش آموزان تهیه شده و در اختیار آن ها قرار می گیرد.

وی ادامه داد: کوشش گردد برای 43 هزار دانش آموز به جامانده به وسیله یاری های خیری، یاری های دستگاه های اجرایی و ... زمینه آموزش مجازی فراهم گردد، به هر میزانی که از منابع مختلف در استان ها تجهیزات برای آموزش مجازی تهیه گردد به وسیله وزارتخانه به همان میزان تجهیزات در اختیار استان ها قرار داده می گردد.

حسینی تاکید نمود: باید به بخش آموزش استثنایی توجه ویژه ای صورت بگیرد، آموزش در حوزه دانش آموزان استثنایی 10 برابر سایر دانش اموزان احتیاجمند فضا و امکانات است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه 600 هزار رایانه در مدارس سراسر کشور وجود دارد، بیان نمود: پیشنهاد شد از این ظرفیت برای پوشش تحصیلی دانش آموزانی که به آموزش مجازی دسترسی ندارند، استفاده گردد، اما استان ها به این مسئله ورود پیدا نکرده اند و باید این موضوع جدی گرفته گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6909

به "همه دانش آموزان عادی، تیزهوش و استثنایی باید در یک مدرسه تحصیل نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه دانش آموزان عادی، تیزهوش و استثنایی باید در یک مدرسه تحصیل نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید