وزارت خارجه آمریکا: در خصوص تمدید و تقویت برجام با نمایندگان کنگره هم نظر هستیم

به گزارش مجله هاستفا، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به نامه 140 نماینده کنگره به وزیر امور خارجه این کشور مبنی بر ضرورت گنجاندن فعالیت های موشکی و منطقه ای ایران در هرگونه توافق احتمالی برای احیای برجام اظهار داشت که دولت بایدن در این زمینه با کنگره هم نظر است.

وزارت خارجه آمریکا: در خصوص تمدید و تقویت برجام با نمایندگان کنگره هم نظر هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا سه شنبه شب به وقت تهران در یک نشست خبری گفت که دولت بایدن نیز همچون 140 نماینده کنگره که امروز در نامه های خواستار گنجاندن بحث فعالیت های موشکی و منطقه ای ایران در هرگونه توافق احتمالی برای احیای برجام شدند، معتقد است که برجام باید تمدید و تقویت شود.

ند پرایس در پاسخ به سؤالی درباره نامه 140 نماینده دموکرات و جمهوری خواه کنگره آمریکا به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور در خصوص برجام گفت: این نامه از بسیاری جهات با سیاستی که ما در قبال برجام ترسیم کرده ایم، همخوانی دارد. ما در ابتدا بحث پایبندی در برابر پایبندی را مطرح کرده ایم؛ اگر ایران به تعهداتش ذیل برجام پایبند شود، ایالات متحده نیز همین کار را خواهد کرد. پس از آن ما در پی تمدید و تقویت این توافق خواهیم بود.

وی اضافه نمود: نکته مهمی که ما اعلام کرده ایم و در این نامه نیز مورد تأکید قرار گرفته، این است که ما برجام و پایبندی در برابر پایبندی، لازم است اما کافی نیست. ما تأکید کرده ایم که برجام باید تمدید و تقویت شود و مهم تر اینکه برجام باید به عنوان سکویی برای توافقات بعدی مورد استفاده قرار گیرد؛ توافقاتی که سایر نگرانی های ما و متحدانمان و شرکایمان در منطقه را پوشش دهد. بدون شک دو مورد از این نگرانی ها، برنامه موشکی و فعالیت های منطقه ای ایران هستند.

ند پرایس همچنین با اشاره به اینکه دولت بایدن به دنبال یک خط ارتباطی با تهران است تا از طریق آن، موضوعاتی از جمله آزادی زندانیان آمریکایی در ایران را پیگیری کند، گفت: بازگرداندن این زندانیان اولویت اول ما است و به همین خاطر ما نمی توانیم جزییات کانال های ارتباطی خود را اعلام کنیم.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7118

به "وزارت خارجه آمریکا: در خصوص تمدید و تقویت برجام با نمایندگان کنگره هم نظر هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه آمریکا: در خصوص تمدید و تقویت برجام با نمایندگان کنگره هم نظر هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید