ویتامینی که افسردگی را دور و سرحالتان می نماید

به گزارش وبلاگ هتل های باراتوس، ویتامینی که به عنوان ویتامین نور خورشید هم شناخته می گردد، به عنوان داروی ضد افسردگی عمل می نماید.

ویتامینی که افسردگی را دور و سرحالتان می نماید

به گزارش خبرنگارویتامین D می تواند با افسردگی به ویژه در زنان مقابله کند. کمبود این ویتامین در زنان و بچه ها بیشتر بوده و مهمترین سنین ابتلا به افسردگی بین 30 تا 50 سال می باشد.

زنان معمولا در این سنین به بحران میانسالی می رسند که معمولا همزمان با یائسگی، بیماری افسردگی را در پی دارد که این بحران را می توان با مصرف ویتامین D کنترل کرد.

اگر ویتامین D با تجویز پزشک و به میزان مناسب مصرف گردد، می تواند افسردگی دوران میانسالی و یائسگی زنان را کاهش دهد، کمبود ویتامین D به این معنی است که بدن شما محافظت و حمایت کافی برای رشد استخوان ها را دریافت نمی کند.

چه افرادی در خطر ابتلا به کمبود ویتامین D هستند؟

بعضی از افراد جامعه نسبت به دیگران آسیب پذیرتر هستند و ممکن است بیشتر گرفتار کمبود ویتامین D شوند، مصرف ویتامین D برای بچه ها زیر 5 سال، خانم های باردار و شیرده، افراد بالای 65 سال و افرادی که در معرض کم نور خورشید قرار دارند و اغلب پوست خود را در برابر آفتاب می پوشانند و تیره پوست ها لازم است.

ویتامین D را به چه شکلی دریافت کنیم؟

بهترین و موثرترین راه برای بالا بردن سطح این ویتامین در بدن، قرار دریافت در زیر نور آفتاب است، قرار دریافت روزانه ده دقیقه در برابر آفتاب می تواند از کمبود ویتامین D جلوگیری کند، اشعه ماورای بنفش رسیده از خورشید، برای سلامتی مضر است و در صورتی که مدت زمان طولانی را زیر آفتاب سپری کنید، به خودتان آسیب می رسانید.

منبع اصلی ویتامین دی نور خورشید است و در ماه های سرد سال نور آفتاب ویتامین مورد احتیاج فرد را تامین نمی کند و در این شرایط می توانید ویتامین خود را با مصرف مکمل ها دریافت کنید و به همین دلیل است که در بسیاری از شهر های بارانی و ابری خصوصاً در فصل زمستان، ساکنین شهر از دچار کمبود ویتامین هستند.

خوراکی های برای جبران ویتامین D

بسیاری از افراد کنسرو ماهی تن سبک را به دلیل طعم و بوی ملایم آن دوست دارند و به دلیل اینکه می توانند در خانه و مدت طولانی تری از آن نگه داری نمایند، رغبت زیادی به مصرف آن دارند.

میگو یکی از محبوب ترین نوع سخت پوستان است، با این حال برخلاف سایر منابع ویتامین D که پرچرب هستند، میگو میزان چربی بسیار پایینی دارد، این ماده مغذی حاوی مقدار زیادی ویتامین D و اسید چرب امگا 3 است.

خبر خوب برای افرادی که ماهی دوست ندارند، این است که غذا های دریایی تنها منابع ویتامین D نیستند. تخم مرغ کامل، منبع خوبی است؛ همچنین یک غذای خوشمزه و مغذی نیز محسوب می گردد. در حالی که بیشترین پروتئین تخم مرغ در سفیده آن است، چربی، ویتامین ها و مواد معدنی آن عمدتا در زرده وجود دارد.

قارچ منبع طبیعی ویتامین D است، قارچ ها نیز مانند انسان، اگر در معرض پرتو های فرابنفش قرار بگیرند، می توانند این ویتامین را فراوری نمایند.

غلات خاص و صبحانه های فوری حاوی بلغور جو دوسر با ویتامین دی غنی شده اند و می تواند ویتامین D مورد احتیاج بدن را تأمین کند. اگرچه غلات غنی شده و بلغور جو دوسر ویتامین D کمتری نسبت به منابع طبیعی دارند، اما می تواند روش مناسبی برای افزایش مصرف این ویتامین باشند

شیر گاو منبع خوبی برای بسیاری از مواد مغذی از جمله کلسیم، فسفر و ریبوفلاوین است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ویتامینی که افسردگی را دور و سرحالتان می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتامینی که افسردگی را دور و سرحالتان می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید