چهار وزیرخارجه اروپایی بزودی راهی لیبی می شوند

به گزارش مجله هاستفا، دولت وفاق ملی در غرب لیبی، در اوج درگیری های نظامی شرق و غرب این کشور، از سفر قریب الوقوع چهار وزیر خارجه اروپایی به این کشور اطلاع داد.

چهار وزیرخارجه اروپایی بزودی راهی لیبی می شوند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی، در بیانیه ای اظهار داشت که وزرای خارجه ایتالیا، آلمان، انگلیس و فرانسه هفتم ژانویه به لیبی سفر می نمایند.

در این بیانیه آمده است که محمد سیاله وزیر خارجه دولت وفاق ملی با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی گفت وگو و تحولات لیبی و جنایت های خلیفه حفتر علیه غیرنظامیان در شهرهای غرب لیبی و طرابلس را آنالیز کرد.

این خبر در زمانی منتشر می گردد که درگیری نیروهای شرق و غرب لیبی، طی روزهای اخیر شدید شده است.

هم اکنون لیبی تحت اداره دو قدرت است. یکی مجلس طُبرُق در شرق لیبی و دیگری دولت وفاق ملی در طرابلس (پایتخت به ریاست فائز السراج) در غرب این کشور که به ترتیب، نیروهای شرق به سرکردگی خلیفه حفتر تحت حمایت عربستان، مصر، امارات، فرانسه و روسیه هستند و دولت در طرابلس تحت حمایت ترکیه، قطر و ایتالیاست.

در همین ارتباط، نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست السراج، اظهار داشتند که هشت خودروی زرهی اماراتی و یک تانک متعلق به نیروهای تحت امر خلیفه حفتر در دو محور فرودگاه و الخلاطات واقع در جنوب طرابلس پایتخت لیبی، منهدم شد.

محمد قنونو سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی در بیانیه ای که مرکز اطلاع رسانی عملیات برکان الغضب وابسته به این نیروها منتشر کرد، گفت که نیروهایشان شش نفر از عناصر شبه نظامیان خلیفه حفتر را بازداشت و اجساد نُه نفر را جمع آوری کردند.

قنونو توضیح داد که نیروهای آن ها تعدادی از پایگاه ها در محور الیرموک (جنوب طرابلس) را به کنترل خود درآورده اند.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، قنونو اضافه کرد که شبه نظامیان حفتر در کوشش برای کاستن فشارها بر عناصر خود، به بمباران محله های مسکونی در الزاویه (50 کیلومتری غرب طرابلس) روی آوردند.

به گفته وی، نیروهای غرب لیبی شبه نظامیان حفتر را تحت تعقیب قرار داده و در حالیکه سعی داشتند به مناطقی در داخل شهر الزاویه نفوذ نمایند، آن ها را به عقب راندند.

پیشتر نیروهای شرق لیبی تحت امر خلیفه حفتر مدعی شدند که جاده فرودگاه طرابلس را به طور کامل به کنترل خود درآورده اند اما مصطفی المجعی سخنگوی مرکز اطلاع رسانی عملیات برکان الغضب گفت که نیروهای دولت وفاق ملی بار دیگر کنترل جاده فرودگاه را به دست گرفته و 10 نفر از شبه نظامیان حفتر را به اسارت گرفتند.

شبه نظامیان حفتر از چهارم آوریل گذشته حملات خود برای سیطره بر طرابلس پایتخت لیبی را شروع نموده اند اما با مقاومت شدید نیروهای غرب لیبی روبرو شده و هنوز پیروز نشده اند به داخل شهر نفوذ نمایند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2115

به "چهار وزیرخارجه اروپایی بزودی راهی لیبی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار وزیرخارجه اروپایی بزودی راهی لیبی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید