چگونه ربات ماوراء بنفش با کرونا مبارزه می نماید؟

به گزارش مجله هاستفا، یک دانشمند ایرلندی معتقد است که یکی از برترین روش ها برای مبارزه با کرونا این است که از ربات های مجهز به انرژی ماوراء بنفش استفاده گردد. این ربات ها که برای پاک کردن بیمارستان ها به روشی ایمن و کارآمد تبدیل شده اند می توانند با کرونا به خوبی مبارزه نمایند.

چگونه ربات ماوراء بنفش با کرونا مبارزه می نماید؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، شرکت آکارا رباتیک، وابسته به کالج ترینیتی در دوبلین، در پاسخ به شیوع COVID-19 در ایرلند در اواخر فوریه، یک ربات را توسعه داده است که ثابت شده این روبات چهار برابر سریعتر از روش های تمیزنماینده دستی عمل می نماید.

آکارا رباتیک پیش از این Robot Stevie را طراحی نموده است، رباتی که برای کاهش تنهایی در افراد سالخورده در خانه های سالمندان کار می کرد. بنیانگذار آکارا، دکتر کانر مک گین معتقد بود که می توان از یک ربات مشابه برای تمیز کردن اتاق های بیمارستانی استفاده کرد.

او می خواست آنالیز کند که آیا تجهیز ربات به ماوراء بنفش مجهز به کشتن پاتوژن های مضر امکان پذیر است؟ البته این موضوع نیز بسیار مهم بود که این ربات در کنار عملکرد نظافتی خود برای کارکنان بیمارستان خطرناک نباشد. تمیز کردن به وسیله ماوراء بنفش یک ضد عفونی نماینده قدیمی در بیمارستان ها است، اما استفاده از آن در تماس تنگاتنگ با انسان بسیار ناامن به نظر می رسد، زیرا از این طریق اشعه های قدرتمندی از اشعه ماوراء بنفش تابش می گردد که می تواند باعث سوختگی و سرطان پوست گردد. در نتیجه، اتاق های بیمارستان هنگام کار ضدعفونی به وسیله ماوراء بنفش خالی هستند.

اما روبات جدید ایرلندی ها دارای سنسور هایی است که به منظور جلوگیری از برخورد، می تواند حضور انسان را تشخیص دهد و مک گرین معتقد است سنسوری که به طور اتوماتیک یک ربات ماوراء بنفش را خاموش می نماید هنگام تشخیص حرکت می تواند فرایند ایمن تری داشته باشد.

مک گین می خواهد که ربات ویولت در اسرع وقت در بیمارستان های ایرلند مستقر گردد تا از کارگران مراقبت های بهداشتی در برابر خطر ابتلا به کرونا محافظت بیشتری داشته باشد. تمیز کردن اتاق تقریباً یک ساعت با دستمال های ضد عفونی نماینده طول می کشد. ربات ویولت در مدت 15 دقیقه اتاق را تمیز می نماید.

طبق گفته مک گین، تمیز کردن دستی در معرض خطای انسانی است و هوا را ضد عفونی نمی نماید. علاوه بر این، وی گفت که این باعث ایمنی کارکنان بیمارستان می گردد که مجبورند اتاق ها را تمیز نمایند. آکارا روبوتیک آماده ساخت 50 روبات و ارسال آن ها به بیمارستان های ایرلند است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: انتخاب
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3789

به "چگونه ربات ماوراء بنفش با کرونا مبارزه می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ربات ماوراء بنفش با کرونا مبارزه می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید