کارشناس فرانسوی: عمرالبشیر فقط به دلیل فساد محاکمه شد

به گزارش مجله هاستفا، مدیر تحقیقات مرکز تحقیقات علمی فرانسه و کارشناس مسائل سودان گفت حکم صادر شده علیه رئیس جمهور برکنار شده سودان نه یک حکم قضایی بلکه یک تصمیم بود و او فقط به دلیل فساد محاکمه شد.

کارشناس فرانسوی: عمرالبشیر فقط به دلیل فساد محاکمه شد

به گزارش ، به نقل از فرانس 24، مارک لاوِرن، مدیر تحقیقات مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه و کارشناس مسائل سودان خاطرنشان کرد حکم صادر شده علیه عمرالبشیر، رئیس جمهور برکنار شده سودان، یک تصمیم بود و یک حکم قضایی نبود.

رای دادگاه برای عمرالبشیر، رئیس جمهور پیشین سودان صادر شد. بنا بر رای صادره از سوی دادگاه خرطوم، وی به مدت دو سال تحت نظر خواهد بود. عمرالشیر در سال 1989 در جریان یک کودتا در سودان به قدرت رسید و در ماه آوریل امسال برکنار شد.

مدیر تحقیقات مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه خاطرنشان کرد: عمرالبشیر فقط به دلیل فساد محاکمه شده است. این سوال مطرح می گردد که آیا دادگاه به اتهامات البشیر رسیدگی کرد؟ و رای خود را طبق قانون صادر کرد یا این که ما شاهد اعلام یک تصمیم بودیم؟ چرا این سوال مطرح می گردد؟ برای این که تحقیقاتی انجام نگرفت. به ماجرای چمدان پر از پولی که وی زیر تخت خود نگهداری می کرد، توجهی نشد.

: احتمال صدور حکم اعدام برای عمر البشیر

کوشش سودانی ها برای محاکمه عمر البشیر در دادگاه بین المللی کیفری

وی اضافه کرد: این ماجرا بیشتر به یک داستان شباهت دارد. وی در جریان سی سال حکومت بر سودان 6 میلیون دلار پول به دست آورده است. برای بسیاری از همکاران عمرالبشیر یا به عبارت دیگر برای دیکتاتور های دنیا این رقم چشمگیری است. اما برای عمرالبشیر پول تنها مسئله مورد توجه نبود. من فکر می کنم که این رای خارج از چهارچوب قضایی صادر شد.

لاورن گفت: سران رژیم سابق سودان که با عمرالبشیر همکاری می کردند همچنان در راس قدرت باقی خواند بود.

کارشناس مسائل سودان گفت: عمرالبشر در سودان به دلیل جنایت علیه بشریت محاکمه نخواهد شد. علاوه بر این هیچ کسی در سودان به ویژه نظامیان نمی خواهد عمرالبشیر در لاهه در سطحی بین المللی حرف بزند. این حکم با هدف نگه داشتن وی در سودان صادر شد.

لاورن گفت: تحقیق درباره عوامل کشتار یکی از اقداماتی است که می بایست در دوران انتقال حکومت انجام بگیرد. در حال حاضر ارتش و شبه نظامیان هر یک تقصیر را به گردن دیگری می اندازد.

در 19 دسامبر سال 2018 تظاهرات گسترده ای در اعتراض به فساد اقتصادی دولت عمر البشیر شروع شد که نهایتاً در 11 آوریل امسال به سرانجام حکومت 30 ساله او منجر شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2056

به "کارشناس فرانسوی: عمرالبشیر فقط به دلیل فساد محاکمه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس فرانسوی: عمرالبشیر فقط به دلیل فساد محاکمه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید