کشف 173 تن کالای مقابله با کرونا در بندر شهید رجایی

به گزارش مجله هاستفا، ناظر گمرکات استان هرمزگان از شناسایی 173 تن کالای مقابله با کرونا در بندر شهید رجایی اطلاع داد که قبض انبار داشته و به گمرک برای ترخیص اظهار نشده است.

کشف 173 تن کالای مقابله با کرونا در بندر شهید رجایی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران ابوالفضل اکبرپور با اشاره به شرایط ترخیص کالا های مقابله با کرونا گفت: در دو ماهه گذشته میزان 110 تن انواع ماسک های یاری تنفسی، فیلتردار، پزشکی طی 13 فقره اظهارنامه گمرکی از گمرک شهید رجایی بندرعباس ترخیص شده است.

ناظر گمرکات استان هرمزگان ادامه داد: علاوه بر ماسک 56 بشکه الکل و نیز 14 بشکه پالت ژل ضدعفونی نماینده از این گمرک خارج شده است. هم اکنون 240 پالت و بشکه ژل ضدعفونی نماینده، 4730 کارتن دستکش و 80 بشکه الکل در حال اجرا تشریفات گمرکی است که به زودی ترخیص و روانه بازار خواهد شد.

وی تاکید نمود: در دو ماه اخیر به میزان 1820 تن دستکش طی 40 فقره اظهارنامه از گمرک خارج شده است که این تعداد علاوه بر دستکش های یکبار مصرف بهداشتی و پزشکی و جراحی، شامل دستکش های صنعتی نیز می گردد.

مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس در خصوص قبض انبار کالا های مقابله با کرونا از جمله ماسک، دستکش، الکل و مواد ضدعفونی نماینده، گفت: این کالا ها هنوز به گمرک اظهار نشده و امکان ترخیص آن ها وجود ندارد، پس از اظهار می توان تشریفات آن را انجام داد.

اکبرپور تاکید نمود: با همکاری و پیگیری مسئولان ذیربط دستگاه های قضایی و امنیتی و گمرک این کالا ها شناسایی شده و دستور فوری برای اظهار آن به صاحبان کالا داده خواهد شد.

ناظر گمرکات استان هرمزگان در خصوص جزئیات شناسایی کالا های دارای قبض انبار شده در گمرک شهید رجایی بیان داشت: ژل ضدعفونی نماینده در قالب سه قبض انبار با وزن 46 هزار و 817 کیلوگرم و نود و نه بسته، الکل در قالب یک قبض انبار با وزن 14 هزار و 240 کیلوگرم و 80 بسته، دستکش در سه قبض انبار با وزن 73 و 309 کیلوگرم و 7120 بسته، ماسک مخصوص جراحی و یاری تنفسی در قالب 6 قبض انبار و 38 هزار و 598 کیلوگرم با 2829 بسته کالای مقابله با کرونای اظهارنشده به گمرک شناسایی شده است.

وی مطرح نمود: در نامه ای به اداره بندر شهید رجایی درخواست کردیم تا هرچه سریعتر از صاحبان این اقلام خواسته گردد، کالای خود را به گمرک اظهار نمایند، چرا که این نوع اقلام احتیاج مبرم کشور برای مقابله با کرونا بوده و تمامی مردم از آن بهره مند خواهند شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3172

به "کشف 173 تن کالای مقابله با کرونا در بندر شهید رجایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 173 تن کالای مقابله با کرونا در بندر شهید رجایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید