گیاهان دارویی، یکی از اولویت های اصلی کارگروه اشتغال لرستان

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران/لرستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گیاهان دارویی را یکی از اولویت های اصلی کارگروه اشتغال استان برشمرد.

گیاهان دارویی، یکی از اولویت های اصلی کارگروه اشتغال لرستان

اسد عبدالهی در جلسه ستاد توسعه گیاهان دارویی استان با بیان این که باید کار اشتغال زایی را از جایی آغاز کنیم، اظهار کرد: کاشت گیاهان دارویی یکی از استعدادهای استان است که باتوجه به ظرفیت هایی که دارد باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به این که در این طرح باید استانداردهای بذر و نشاء رعایت شود، بیان نمود: سالی که کاشت گردو در استان آغاز شد نهال برخی از گردوها خوب نبود و کسانی که در این طرح شرکت کردند پشیمان شدند.

عبدالهی با اشاره به این که از زمان وقوع سیل تا به امروز برای دریافت تسهیلات پیگیری هایی از سوی استاندار و مجموعه استانداری اجرا شده است، ادامه داد: در این زمینه از صندوق اعتبارات ملی 150 میلیارد تومان به استان اختصاص داده شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با بیان این که یکی از اولویت های اصلی ما در کارگروه اشتغال گیاهان دارویی است، شرح داد: این طرح از شهرستان کوهدشت آغاز می شود و متقاضیان می توانند با معرفی نامه جهاد کشاورزی به بانک های عامل مراجعه کرده و از تسهیلات با سود شش درصد استفاده کنند.

وی با اشاره به این که در کارگروه اشتغال سه اولویت گیاهان دارویی، گردشگری و سنگ برای استان تعیین شده است، ادامه داد: برای تسهیلات بانکی محدودیتی نداریم.

عبدالهی تأکید کرد: اعتقاد داریم صرفاً با گیاهان دارویی مشکل بیکاری و اشتغال در استان حل نمی شود، اما این که سه تا چهار درصد در حل این معضل تأثیر داشته باشد خیلی خوب است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2114

به "گیاهان دارویی، یکی از اولویت های اصلی کارگروه اشتغال لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهان دارویی، یکی از اولویت های اصلی کارگروه اشتغال لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید