10 مقصد مجذوب کننده خارجی برای سفر در زمستان!

به گزارش مجله هاستفا، مسافرت خارجی در زمستان برای کسانی که به ماجراجویی در هوای سرد علاقه دارند، پیشنهاد جذابی است. فکرش را بکنید که مقصد رویایی خود را در لباس عروس ببینید. پوشیده از برف و سرمایی دوست داشتنی که این ضیافت را تکمیل کند. البته سفر در زمستان تنها مختص کسانی که به هوای سرد علاقه دارند نیست، بلکه کشورهای گرمسیری، مکان های خوبی برای مسافرت زمستانی هستند. اما بهترین مکان برای سفر خارجی در زمستان کجاست؟ در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران با ما همراه باشید تا با کشورهای گرمسیری در زمستان آشنا شوید.

10 مقصد مجذوب کننده خارجی برای سفر در زمستان!

خرید بلیط هواپیما خارجی

مقاصد پرطرفدار برای سفر در زمستان

قبل از آن که با مقاصد پرطرفدار سفر در زمستان آشنا شوید، بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید. سفرهای زمستانی نیاز به برنامه ریزی دقیق دارند، باید به طور کامل از شرایط آب و هوایی مقصد اطلاع داشته باشید، لباس و لوازم مناسب بردارید و البته رویدادهای زمستانی خاص مقصد را از دست ندهید! مثلا برای سفر زمستانی به مورمانسک، باید بهترین زمان برای دیدن شفق قطبی را انتخاب کنید، در غیر این صورت اتفاق مهمی را از دست داده اید.

1- شفق قطبی فین مارک | نروژ

ترجیح می دهید زمستان خود را با هوای سرد و انتظار برف با صرف یک نوشیدنی گرم در منزل سپری کنید یا با دیدن پایکوبی نورهای رنگی در آسمان مدار شمالی؟! اگر مورد اول خیلی هیجان انگیز نیسیت، پیشنهاد می کنیم که بار سفر خود را ببندید و راهی یکی از دورترین نقاط اروپا شوید. جایی که آسمان شب، با نورهای رنگی مردمان مدار شمالگان زمین را به مهمانی دعوت می کند!

فین مارک گوشه مورد علاقه عاشقان آسمان در نروژ است، جایی که لذت یک ماجراجویی زمستانی را با یکی از زیباترین پدیده های آسمانی به شما هدیه می دهد. البته نروژ دیدنی های زیادی دارد، اما بسیاری تنها به قصد دیدن رودخانه هایی از نور که در آسمان این منطقه قابل مشاهده است، به نروژ سفر می کنند.

2- سفر به مورمانسک | روسیه

یکی دیگر از بهترین مقاصد سفر خارجی در زمستان مورمانسک روسیه است. مورمانسک، یکی دیگر از معدود نقاط کره زمین در مدار شمالی است که اجازه دیدنی شفق قطبی را به شما می دهد. مورمانسک یکی از استان های روسیه در شمال غربی و بالای مدار شمالی محسوب می شود که البته زمستان نیز بهترین زمان سفر به این شهر محسوب می شود.

پیشنهاد می کنیم که خود را برای یک سفر زمستانی دلچسب به روسیه آماده کنید. مسکو و سن پترزبورگ از دنیاگردی ترین شهرهای این کشور سردسیر هستند. راهنمای سفر به روسیه را بخوانید تا هم از شهرهای دنیاگردی دیدن کرده و هم دیدنی شفق قطبی مورمانسک را به خود هدیه دهید.

3- جشنواره بین المللی یخ و برف هاربین | چین

جشنواره های زمستانی کشورهای مختلف مجذوب کنندهیت های خاصی دارند، به خصوص اگر با یکی از بزرگترین آنها در چین طرف باشید! بله چین، کشوری که در خیلی چیزها پیشتاز است، اینبار با بزرگترین جشنواره بین المللی یخ و برف، دنیاگردان عاشق سرما را به خود جذب می کند. این فستیوال که حتی از جشنواره یخ و برف کبک کانادا هم پیشی گرفته، در شهر هاربین یا همان شهر یخی چین برگزار می شود.

زمستان فرصت خوبی است تا با سفر به این شهر از دیدنی مجسمه های برفی (خصوصا مجسمه بودا)، قلعه های یخی، پیست اسکی، پارک ژائولین و دیگر جاذبه های زمستانی این شهر لذت ببرید. جشنواره یخ و برف هاربین یکی از مهمترین فستیوال های زمستانی چین است.

4- پیست اسکی آساهی داک | ژاپن

تا خیلی از نیم کره شرقی و چین دور نشده ایم، اجازه دهید تا یکی دیگر از بهترین مقاصد سفر خارجی در زمستان را معرفی کنیم. کوه آساهی داک ژاپن و پیست اسکی آن، یک مکان عالی برای تجربه ورزش های زمستانی است. ماه ژانویه (دی ماه) فرصت خوبی برای سفر به ژاپن محسوب می شود.

اگر به ورزش هایی نظیر اسکی، پیاده روی روی برف، اسکی صحرایی، اسنوبورد، بالا رفتن از آبشارهای یخ زده و غیره علاقه دارید، در زمستان به پیست اسکی آساهی داک بروید. البته لذت تجربه شنا در چشمه های آب گرم، آن هم در فصل زمستان را به این ضیافت اضافه کنید.

5- کوهستان اولوداغ | ترکیه

اگر در پی بهترین مکان برای سفر خارجی در زمستان در نزدیکی های ایران هستید، اولوداغ ترکیه را انتخاب کنید، جایی که به بهشت روی زمین تشبیه شده و خیلی ها برای جشن کریسمس به آن سفر می کنند. اولوداغ کوهی که در شمال غربی آناتولی قرار داشته و در فصل زمستان کاملا سفیدپوش است، به همین دلیل عنوان مجهزترین و البته محبوب ترین پیست اسکی ترکیه را به خود اختصاص می دهد.

اولوداغ که در گذشته به نام کوه خدایان نیز معروفیت داشته، تجهیزات کامل و جامعی برای ورزش های زمستانی و البته دنیاگرد های عاشق زمستان مانند سالن های استراحت، رستوران ها و چایخانه های متعدد را دارد. اگر در زمستان به ترکیه سفر کردید، با یک راهنمای محلی همراه شوید تا اولوداغ ترکیه را از دست ندهید.

6- سریلانکا | سفر گرم در زمستان سرد

شاید شما از دسته افرادی باشید که هدف تان از سفر در زمستان، فرار از سرما باشد و ترجیح دهید تا به یک کشور گرمسیری سفر کنید، سریلانکا مقصد رویایی شما است. سریلانکا یکی از کشورهای گرمسیری و استوایی که در فصل زمستان و دقیقا از ماه ژانویه با باران های موسمی همراه می شود.

سریلانکا یک مقصد محبوب برای دنیاگردی معنوی و سلامت است و دلیل آن نیز وجود مراکز متعدد انرژی درمان، مدیتیشن و غیره است. زمستان های سریلانکا به نسبت دیگر مقاصدی که تا الان معرفی کردیم، خیلی سرد نیست و برای فرار از زمستان های سرد و خشک ایران گزینه خوبی محسوب می شود. ضمن این که فرصت تجربه باران های موسمی که عمدتا در منطقه ها استوایی می بارند را نیز خواهید داشت.

7- بالی | جزیره رویایی اندونزی

مطمئنا خیلی از شما که در حال مطالعه این مطلب هستید، دنبال یک مقصد گرم و معتدل برای سفر در زمستان هستید، چون خیلی با هوای سرد میانه خوبی ندارید. اگر این ادعا درست است، سفر به بالی را به شما پیشنهاد می کنیم. بالی مقصد خوبی برای فرار از سرمای زمستان محسوب می شود به این دلیل که تقریبا در تمام طول سال، آب و هوای معتدلی دارد.

مردمان بالی، خونگرم هستند و فرهنگ جالبی دارند، بنابراین سفر زمستانی شما به بالی ترکیبی از کشف فرهنگ بالی، پیاده روی در ارتفاعات، لذت بردن از طبیعت زیبا و دیدنی غروب سحرانگیز آفتاب خواهد بود. جالب است بدانید که 11 دی تا 11 بهمن، بهترین زمان سفر به بالی محسوب می شود.

8- دبی | شهر آیندگان!

امارات متحده عربی یکی دیگر از کشورهای گرمسیری در زمستان است، کشوری بیابانی اما مدرن، که تقریبا چیزی به نام زمستان ندارد. بنابراین سفر به دبی در این فصل در میان دنیاگردان محبوبیت زیادی دارد.

اگر دوست دارید زمستان سرد را با آب و هوای متفاوتی تجربه کنید، به دبی سفر کنید. زمستان های دبی، آب و هوایی معتدل داشته و دمای هوا در سردترین حالت، شب ها به 14 درجه و روزها به 23 سانتی گراد می رسد. دمایی که برای پیاده روی و خیابان گردی و البته تجربه خریدهای هیجان انگیز، بسیار دلپذیر است.

9- فیلیپین | طبیعتی سرسبز و رویایی در زمستان

بازهم یک مقصد مجذوب کننده دیگر برای سفرهای زمستانی در آسیا! بله فیلیپین. کشوری که شعار آن برای خدا، مردم، طبیعت و کشور است. فیلیپین یکی از کشورهای گرمسیری به شمار می رود که برای سفر در فصل زمستان پیشنهاد می کنیم. این کشور آب و هوای گرم و معتدلی داشته و زمستان های سردی را تجربه نمی کند. در سفر به فیلیپین، از آب و هوای گرم و دلپذیر، پیاده روی در کنار سواحل زیبا و البته تنوع جانوری و زیستی این کشور لذت ببرید.

10- ایتالیا | از رم تا فلورانس و ونیز

ایتالیا، با شهرهایی همچون رم و فلورانس، با سابقه تاریخی غنی، مهد تمدن اروپا و از محبوب ترین کشورها برای دنیاگردان است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این کشور در فصل زمستان تقریبا خالی از دنیاگرد بوده و دلیل آن هوای سرد است.

به همین دلیل شاید بد نباشد که سفر به ایتالیا را در خلوت ترین حالت ممکن تجربه کنید. کمی لباس گرم با خود بردارید و خودتان را برای دیدن چهره برفی رم، نوشیدنی های گرم و چشمه های آبگرم و البته حراجی های زمستانه آماده کنید. حتی می توانید سفر به ونیز محبوب ترین شهر روی آب را در این فصل متفاوت تجربه کنید.

مقاصد زمستانی برای عاشقان سرما و یا طرفداران هوای گرم!

زمستان فرصت خوبی برای سفر کردن است، فرقی ندارد که سرما دوست دارید و یا علاقه ای به آن ندارید، در هر حالت، کره زمین وسیع است و برای هر سلیقه ای، جاذبه و شگفتی های نهفته است. در این مطلب شما را با محبوب ترین مقاصد خارجی برای سفر در زمستان آشنا کردیم. اگر قصد سفر دارید، بلیط هواپیما خود را با ارزان ترین قیمت از خبرنگاران بگیرید.

شما تجربه سفر زمستانی دارید؟ برای ما از خاطراتتان بنویسید.

سوالات متداول سفر در زمستان

بهترین مقصد خارجی برای اسکی در زمستان کجاست؟

پیست اسکی شهر یخی چین، یکی از مجهزترین پیست های اسکی دنیا است. علاوه بر آن پیست اسکی اولوداغ ترکیه نیز محبوبیت زیادی در بین مردم دارد.

بهترین کشور گرمسیری برای سفر در زمستان کجاست؟

اگر در پی یک مقصد گرم و معتدل برای سفر در زمستان هستید، کشورهای آسیایی را انتخاب کنید. بالی، فیلیپین و سریلانکا از بهترین کشورهای گرمسیری با آب و هوای معتدل در زمستان هستند.

سفر در زمستان چه جاذبه هایی دارد؟

بستگی به مقصد شما دارد، اما مقاصد زمستانی، با تفریحات مجذوب کننده و ورزش های زمستانی، پیست های اسکی، جشنوارها های خرید و حراجی ها، آب و هوای گرم و معتدل و غیره از مجذوب کنندهیت های تجربه سفر در زمستان است.

Zahra Ghareguzloo

عاشق سفرم. اما نه فقط با هواپیما و قطار. من یک کوله پشتی پر از واژه دارم که با اونها سفر میکنم.. به بکرترین نقاط دنیا. به جایی که هنوز پای بشر بهش نرسیده..جایی اونورتر از رویا و خیال!

منبع: فلای تودی
انتشار: 16 آذر 1401 بروزرسانی: 16 آذر 1401 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 11272

به "10 مقصد مجذوب کننده خارجی برای سفر در زمستان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مقصد مجذوب کننده خارجی برای سفر در زمستان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید